וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: המשט הבא ייבלם בחומת מגן ימית

אשכנזי הזהיר כי המשט הבא שינסה להגיע לעבר עזה ייבלם ב"חומת מגן ימית". זאת על רקע עדותו היום בפני ועדת טירקל לפיה צה"ל היה צריך להשתמש בכוח מדויק יותר בטיפול במשט

הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי הזהיר אתמול (רביעי) כי משטים נוספים שינסו להגיע לרצועת עזה ייבלמו על ידי כוחות צה"ל. זאת על רקע עדותו בנושא ההשתלטות על המשט לעזה בפני ועדת טירקל. לדבריו, "בימים אלו, כאשר מי המזרח התיכון סוערים, מביטים כולנו לעבר מסע הדה-לגיטמציה שנעשה לישראל. אנו יודעים כי המשטים הבאים שינסו לפרוץ את גבולותינו יבלמו בחומת הימית של חיל הים".

מוקדם יותר העיד אשכנזי בפני ועדת טירקל. בעדותו אמר הרמטכ"ל כי "כמפקד הצבא אני נושא באחריות לכל פעולות הצבא. פעולת השייטת על ה'מרמרה' הייתה מידתית ונכונה". לדברי אשכנזי, "השגיאה המרכזית שלנו היא שלא הצלחנו לייצר תנאים על מנת ליצור מקסימום כוח במינימום זמן. אני הערכתי ש-15 אנשים שנמצאים על הגג העליון, שכשאתה מגיע עם הליקופטר בלילה וזורק רימוני הלם, הם יזוזו לצדדים. היה צריך להשתמש בנשק מדויק כדי לנטרל את הסכנה על מנת לייצר תנאים סטריליים על האוניה".

הוא הוסיף: "היינו צריכים לשים בצדדים של הספינה אנשים עם נשק מדויק שינטרלו את אלה שמונעים מהחיילים על המסוק לרדת. זה היה מקטין את הסיכון לחיילנו אבל לא היה מונע את החיכוך, כי הם חיפשו חיכוך אתנו".

עדכון ראשון:20:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully