וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח אל-חרירי: נסראללה התבקש להעביר ראיות

חוקרי רצח ראש הממשלה הלבנוני לשעבר רפיק אל-חרירי ביקשו ממזכ"ל חיזבאללה להעביר לידיהם את הראיות המצביעות לטענתו על מעורבות ישראל ברצח מ-2005

בית הדין הבינלאומי בהאג החוקר את ההתנקשות בחייו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי בשנת 2005, ביקש אחר הצהרים (רביעי) ממזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, את הראיות המעידות לדבריו על מעורבות ישראל ברצח. דרישה זו מגיעה לאחר ששלשום האשים נסראללה את ישראל במעורבות בהתנקשות.

מנהיג חיזבאללה ייחס מעורבות ישראלית להתנקשות באל-חרירי על בסיס תמונות ששידר לטענתו מזל"ט ישראלי שחג בשמי בירות שעות ספורות לפני התקרית. "המזל"טים הישראלים עקבו בקפדנות אחר תנועותיו של חרירי. האם זה מקרי?", תהה. בנאומו, האשים נסראללה את ישראל בניסיונות להפליל את ארגונו ברצח אל-חרירי. "מאז 13 בספטמבר 1993, תאריך חתימת הסכם אוסלו, בדתה ישראל סיפורים כדי לשכנע את ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי שחיזבאללה מתכנן לחסל אותו", אמר.

מוקדם יותר היום קרא בית הדין לכל מי שמחזיק בידיו ב"עדויות רלוונטיות", להגיש לו אותן. דוברת בית הדין פאטימה עיסאווי מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "משרד התובע הזמין, וממשיך להזמין, את כל מי שיש ברשותו עדויות רלוונטיות להתקפה נגד ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי להביא אותן לידיעתו". עיסאווי הוסיפה כי התובע בבית הדין אמר גם "שכל טענה שמבוססת על אלמנטים אמינים יישקלו בזהירות".

בשבועות האחרונים דווח כי ועדת החקירה צפויה להאשים את הארגון השיעי בחיסול. בנאומיו האחרונים, מתח נסראללה ביקורת חריפה על מסקנות הוועדה ואמר כי אין להן שום בסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully