וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות מאיימות: לא נפתח את שנת הלימודים

אריאל נוי וגיל סימה

11.8.2010 / 17:41

הסתדרות האחיות מאיימת כי אם לא יוסדרו תנאי העסקתן של אחיות בתיה"ס עם חברת נטל"י המפעילה את שירותי הבריאות, הן יפתחו בשביתה. "אנחנו כמו סחורה עוברת לסוחר"

אחיות בתי הספר מאיימות שלא יפתחו את שנת הלימודים הקרובה, זאת במחאה על תנאי העסקתן. היועץ המשפטי של הסתדרות האחיות מסר היום (רביעי) לוואלה! חדשות כי "האחיות שעובדות בבתי הספר לא יתחילו לעבוד עד שיהיה הסכם בין חברת 'נטל"י' לבין משרד הבריאות והאחיות, שמאגד את זכויותיהן כך שאפשר יהיה לפקח ולעבוד כראוי עם התלמידים. החלטנו להחריף את הצעדים היום כי במשרד הבריאות ובחברת 'נטל"י' מהססים ולא הולכים לקראת האחיות".

מוריה אשכנזי, יו"ר חטיבת אחיות בריאות הציבור בהסתדרות האחיות, אמרה לוואלה! חדשות כי "הבעיה היא שהשירות הופרט בשנת 2007 בצורה לא מקצועית וזה פגע קודם כל בתלמידים ובמקביל פגע באחיות. זה הפך להיות חברת כח אדם עם אינטרס של כדאיות כלכלית וכל זה על חשבון הילד. הילד הפך להיות אובייקט כלכלי והתלמיד הפך לאובייקט שמסמנים עליו 'וי'".

עוד מציינת אשכנזי כי מאז ההפרטה, מספר האחיות הלך והידלדל. לדבריה, "היום לא מוסרים לנו כמה אחיות יש, אבל אנחנו יודעים שהמון אחיות עזבו בשל ההפרטה. מרביתן מרגישות שהן הפכו להיות כמו סחורה שמועברת לסוחר, כשלמעשה מדובר בתלמידים ואחיות. אנחנו רוצים תנאים שמגיעים לנו כחוק ועד שלא ייחתם הסכם קיבוצי עם ההסתדרות לא תהיינה אחיות בבתי הספר".

"זה ביזיון"

אשכנזי הוסיפה כי מאז שהופרטו שירותי האחיות בבתי הספר, אין לתלמידים חדר אחיות מסודר לפנות אליו, והתלמידים נבדקים ומטופלים במסדרונות ובחדרי המורים. "זה ביזיון", אמרה.

יו"ר החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה, פרופ' יונה אמיתי, אמר לוואלה! חדשות כי השביתה מוצדקת בעיניו. בעקבות בקשת ההסתדרות הרפואית חיבר אמיתי דו"ח חריף בנושא ההפרטה. לדבריו, "כל תהליך ההפרטה של השירות הוא בעייתי מבחינה מקצועית מבחינה ארגונית ומבחינת התפיסה של בריאות הציבור. כאשר ביקשו ממני לתת את הדעה המקצועית נדהמתי לגלות כי ההפרטה הזו היא לא טובה לבריאות הציבור ולתלמיד. בעקבות זאת גם פרשתי מתפקידי כמנהל המחלקה לאם, לילד ולמתבגר במשרד הבריאות".

אתמול הביעו ארגוני ההורים דאגה שמא הסכסוך בין האחיות לחברת נטל"י יפגע בתלמידים. "ביום שהוכרז הזוכה במכרז ידענו שמי שייפגע בסופו של דבר הם התלמידים", הסביר אבי גור מארגון ההורים הארצי. הוא הוסיף כי "ערב פתיחת שנת הלימודים והצוות בביה"ס לא יודע אילו תלמידים מסוגלים להיכנס למעבדות ואילו לא". לדבריו, הבעיה נעוצה בכך שמנהלי בתי הספר אמורים לקבל לפני תחילת שנת הלימודים תיקים מדווחים על מצבם הרפואי של התלמידים ואלו לא התקבלו בשל תקופת הקפאת ההתקשרות.

מחברת נטל"י נמסר כי רק לפני כחודש ימים הוסר צו מניעה שמנע התקשרות בינה למשרד הבריאות. "מאז הסרת צו המניעה, ביצעה נטל"י היערכות מקיפה שכללה מחשוב כל מערך האחיות, רכישת מחשבים ניידים מתאימים, גיוס כוח עזר לאחיות ועוד. רק לפני יומיים קיבלה נטל"י את רשימת האחיות שאמורות לעבור אליה במסגרת המכרז. כחלק מההיערכות, נטלי פונה לכל מערך האחיות הקודם, לצורך גיוסן למערך השירות שיחל עם פתיחת שנת הלימודים. במסגרת זכייתה במכרז, נטל"י אחראית לספק שירותי בריאות לתלמידי ישראל החל משנת הלימודים הקרובה. לא היה זה מתפקידה ולא באחריותה לספק את השירות לפני זכייתה במכרז. יחד עם זאת, עם פתיחת שנת הלימודים, נטל"י תצא במבצע השלמות לשירות שלא ניתן על ידי הספק הקודם, לטובת תלמידי ישראל ובריאותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully