וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירותי הבריאות לתלמידים פועלים כסדרם?

גיל סימה ואריאל נוי

10.8.2010 / 18:35

חברת נטל"י זכתה במכרז להעניק שירותי בריאות בבתי הספר. אלא שנתק בינה לבין משרד הבריאות איים על מתן השירותים עם פתיחת שנת הלימודים בחודש הקרוב

ארגוני הוריי התלמידים בישראל מודאגים כי סכסוכים בין משרד הבריאות לחברת נטל"י שזכה להפעיל את שירותי הבריאות בבתי הספר יפגע באיכות השירותים לתלמידים. דאגתם של ארגוני ההורים גוברת משום שבארבעת החודשים האחרונים, נטל"י איננו מתכון כראוי לפתיחת שנת הלימודים משום שבית המשפט עצר בצו ביניים את ההתקשרות בין החברה לבין משרד הבריאות.

עצירת ההתקשרות בין החברה למשרד באה בעקבות פנייתה של האגודה לבריאות הציבור, שהפעילה את שירותי הבריאות המדוברים עד השנה האחרונה לבית המשפט. שירותי הבריאות הניתנים לתלמידים כוללים בין היתר מתן חיסונים, בדיקות רפואיות עונתיות ומעקב אחר נתוני הגובה והמשקל העשויים להתריע על בעיות רפואיות של הילדים.

"ביום שהוכרז הזוכה במכרז ידענו שמי שייפגע בסופו של דבר הם התלמידים", הסביר אבי גור מארגון ההורים הארצי. הוא הוסיף כי "ערב פתיחת שנת הלימודים והצוות בביה"ס לא יודע אילו תלמידים מסוגלים להיכנס למעבדות ואילו לא". לדבריו, הבעיה נעוצה בכך שמנהלי בתי הספר אמורים לקבל לפני תחילת שנת הלימודים תיקים מדווחים על מצבם הרפואי של התלמידים ואלו לא התקבלו בשל תקופת הקפאת ההתקשרות.

משרד הבריאות: "החוזה נותן מענה לכל דרישות החוק"

"משרדי החינוך והבריאות היו צריכים לעשות את המהפכה בצורה הדרגתית ולאפשר את הפעלת השירות למספר חברות ולא לאחת. זהו סיכון גדול מאד שהמדינה לוקחת על עצמה", אמר גור. לדבריו, בימים אלה הוא מקבל פניות מצד מורים ומנהלים החוששים מהמצב בו ימצאו עצמם תחת מטר תביעות משפטיות מאחר ואין בידיהם מידע על מצבם הרפואי של תלמידים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "החוזה שנחתם עם חברת נטל"י נותן מענה לכל דרישות החוק, ולסטנדרטים שנקבעו על ידי המשרד למתן השירות, חברת נטל"י נערכת בימים אלה. אנו צופים שיחול שיפור משמעותי בשירות שיינתן החל משנת הלימודים הקרובה. חברת נטל"י תתחיל במתן השירות בראשון בספטמבר כמתוכנן. החברה עובדת בתיאום מלא עם משרד הבריאות ומשרד החינוך. החברה החלה בהיערכות מסודרת כבר לפני למעלה מחודש. החל מה-15 באוגוסט, ועם תחילת ההיערכות של בתי הספר יתחילו בתיאומים ופגישות אישיות עם הנהלות בתי הספר. בכוונת חברת נטל"י לפתוח מוקד מידע להורים, למנהלים ולהורים במהלך חודש אוגוסט".

מחברת נטל"י נמסר כי רק לפני כחודש ימים הוסר צו מניעה שמנע התקשרות בינה למשרד הבריאות. "מאז הסרת צו המניעה, ביצעה נטל"י היערכות מקיפה שכללה מחשוב כל מערך האחיות, רכישת מחשבים ניידים מתאימים, גיוס כוח עזר לאחיות ועוד. רק לפני יומיים קיבלה נטל"י את רשימת האחיות שאמורות לעבור אליה במסגרת המכרז. כחלק מההיערכות, נטלי פונה לכל מערך האחיות הקודם, לצורך גיוסן למערך השירות שיחל עם פתיחת שנת הלימודים. במסגרת זכייתה במכרז, נטל"י אחראית לספק שירותי בריאות לתלמידי ישראל החל משנת הלימודים הקרובה. לא היה זה מתפקידה ולא באחריותה לספק את השירות לפני זכייתה במכרז. יחד עם זאת, עם פתיחת שנת הלימודים, נטל"י תצא במבצע השלמות לשירות שלא ניתן על ידי הספק הקודם, לטובת תלמידי ישראל ובריאותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully