וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית קוראת תיגר על הזמן העולמי

השעון הגבוה ביותר בעולם יחל לפעול בקרוב בעיר מכה שבערב הסעודית. יזמיו מקווים שמיליארד וחצי המוסלמים ברחבי העולם יכוונו את שעונם לפיו ולא לפי שעון גריניץ' שבבריטניה

בקרוב יפנו המוסלמים לכיוון העיר מכה לא רק בזמן תפילה אלא גם כדי לכוון את שעונם. בעיר הקדושה שנמצאת בערב הסעודית נשלמת הבנייה של שעון ענק שאמור לקרוא תיגר על שעון גריניץ' שבבריטניה, לפיו נקבע הזמן ברחבי העולם. השעון, שנמצא בראש המגדל השני בגובהו בעולם, משקיף מעל המסגד הגדול בעיר. הוא צפוי להתחיל לפעול בימים הקרובים לתקופת ניסיון - לכבוד חודש הרמדאן.

מגדל השעון המלכותי במכה דומה מאוד ל"ביג בן" בלונדון. גובהו 601 מטרים, ולשעון יש ארבע פאות, כל אחת ברוחב של 46 מטרים, חלקן עטורות זהב. מתחתיו כתוב באותיות גדולות "בשם אללה". כ-250 פועלים עמלים על השלמתו.

השעון יפעל לפי שעון ערב הסעודית – שלוש שעות לפני זמן גריניץ' - ובמדינה מקווים כי כמיליארד וחצי המוסלמים ברחבי העולם יכוונו לפיו את שעונם. זאת במקום שעון גריניץ', אמת המידה העולמית ב-126 השנים האחרונות.

במהלך כינוס בדוחא ב-2008 הציגו אנשי דת וחוקרים מוסלמים הוכחות מדעיות, לטענתם, שזמן מכה הוא ציר הזמן העולמי האמיתי. הם טענו שמכה היא מרכז העולם וציר גריניץ' נכפה על ידי המערב במאה ה-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully