וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה וונצואלה חידשו את היחסים

אחרי חודש של נתק דיפלומטי נפגשו מנהיגי קולומביה וונצואלה והודיעו על חידוש היחסים. נשיא קולומביה סאנטוס: ”היה דו-שיח כן, ישיר ופתוח, כמו בכל מערכת יחסים טובה”

נשיא קולומביה חואן מנואל סאנטוס ונשיא ונצואלה הוגו צ'אווס נועדו הלילה (רביעי) בעיר סנטה מרטה שבקולומביה, והחליטו על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין מדינותיהם. בחודש שעברה ניתקה קרקאס את יחסיה הדיפלומטיים עם קולומביה, אחרי שבוגוטה האשימה אותה במתן מחסה ללוחמי ארגוני המורדים הקולומביאנים FARC ו-ELN.

בסיום פגישתם הקריאו המנהיגים הצהרה משותפת בה הודיעו על חידוש היחסים. נשיא קולומביה סאנטוס אמר אחרי הפגישה, כי "היה בינינו דו-שיח כן, ישיר ופתוח, כמו בכל מערכת יחסים טובה". הוא ציין כי ונצואלה הסכימה לשלם את חובותיה ליצואנים קולומביאניים, חובות הנאמדים בכ-800 מיליון דולרים.

עם הגעתו של צ'אווס לפגישה הוא הביע את אהבתו לקולומביה בנאום קצר שנשא, בו ציטט מדברי מנהיג השחרור הדרום-אמריקאי סימון בוליבאר והסופר גבריאל גארסיה מרקס. בתום הפגישה אמר צ'אווס, כי "הגעתי הנה בכדי לפתוח דף חדש". לבסוף, המנהיגים לחצו ידיים כשהם עומדים לצד פסלו של סימון בוליבאר.


בחודש שעבר ניתקה קרקאס את יחסיה הדיפלומטיים עם קולומביה, אחרי שבוגוטה האשימה אותה במתן מחסה ללוחמי ארגוני המורדים הקולומביאנים FARC ו-ELN. בשבוע שעבר הודיע ארגון FARC כי הוא מוכן לחפש פתרון פוליטי שיביא לסיום 46 שנות הקונפליקט. צ'אווס דחק במורדים הקולומביאנים בתחילת השבוע הנוכחי לשחרר את כל בני הערובה שבידיהם, כחלק מתהליך השלום אותו מוביל סאנטוס. עם תחילת כהונתו, רמז הנשיא הקולומביאני כי הוא מוכן לנהל משא ומתן עם המורדים בתנאי שאלו ישחררו את בני הערובה.

פעילות המורדים התגלתה לא פעם כסלע מחלוקות בין המדינות. לאחר השבעתו של סאנטוס ביום שבת, אמר צ'אווס כי הוא מעוניין להיפגש עם עמיתו "פנים אל מול פנים". המהירות שבה נקבעה פגישה בין שני המנהיגים מהווה שינוי קיצוני, לאחר שרק לפני כמה שבועות איים צ'אווס במלחמה על שכנתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully