וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת האו"ם למשט החלה: "לא נטיל אשמה"

מזכ"ל האו"ם נועד בניו יורק עם צוות החקירה שמינה לבדיקת אירועי המשט לעזה, בהם גם הנציג הישראלי. "נמליץ כיצד להימנע מהישנות מקרים דומים"

רויטרס

בניו יורק החלה אמש (שלישי) פגישת מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, עם צוות החקירה שמינה לבדיקת אירועי המשט הטורקי לעזה. הנציג הישראלי בוועדה יהיה מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, יוסף צ'חנובר.

מזכ"ל האו"ם קרא לצדדים לשתף פעולה עם הוועדה. באן נפגש עם ארבעת חברי הוועדה במטה האו"ם בניו יורק. "היום מזכ"ל האו"ם חידש את קריאתו לממשלות לשתף פעולה עם הוועדה", מסר דובר האו"ם מרטין נסירקי. "הוועדה לא נועדה להטיל אשמה על גורם מסוים ולמצוא אותו כאחראי לתקרית מבחינה פלילית, אלא לבדוק ולזהות את העובדות והנסיבות וכן את ההקשר של התקרית. מטרה נוספת היא להמליץ על דרכים להימנע מהישנותם של מקרים דומים", אמר נסירקי.

שלשום הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ישראל לא תשתף פעולה עם ועדת החקירה של האו"ם, אם זו תדרוש לחקור את חיילי צה"ל. ראש מערך ההסברה ניר חפץ אמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהיר שבכל מקרה ישראל לא תשתף פעולה ולא תשתתף בשום פאנל שיבקש לחקור את חיילי צה"ל".

הדברים נאמרו בעקבות הודעת מזכ"ל האו"ם לפיה אין סיכום עם ישראל המונע את חקירת חיילי צה"ל. "לא היה שום הסכם כזה מאחורי הקלעים", אמר באן. לדבריו, "עבודתו העיקרית של הצוות תהיה לבחון את הדיווחים של החקירות הפנימיות של ישראל. כל מה שיהיה דרוש מעבר לכך הם יצטרכו לתאם עם הרשויות הישראליות".

בראש צוות הבדיקה עומד ראש ממשלת ניו זילנד לשעבר, ג'פרי פאלמר, ונשיא קולומביה היוצא, אלוורו אוריבה. כמו כן חברים בוועדה נציג ישראלי וכן נציג טורקי. זו הפעם הראשונה שנציג ישראלי ישתתף בוועדה של האו"ם שעניינה חקירת ישראל. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מינה כנציג הטורקי בוועדה את אוזדם סנברק, דיפלומט טורקי וותיק, שמילא בעברו תפקידים במשרד החוץ הטורקי ובאו"ם.

צ'חנובר כיהן בעבר כיועץ המשפטי במשרד החקלאות, ולאחר מכן כיועץ משפטי למערכת הביטחון. בשנים 1974-1978 היה ראש משלחת משרד הביטחון לקנדה וניו יורק.

עדכון ראשון: 20:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully