וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור אמריקאי לשעבר נהרג בהתרסקות מטוס

טד סטיבנס בן ה-86 הוא אחד מבין חמשת הרוגי ההתרסקות באלסקה. ראש נאס"א לשעבר שון או'קיף, שהיה גם הוא על סיפון המטוס, שרד את ההתרסקות

לפחות חמישה בני אדם נהרגו היום (שלישי) בהתרסקות מטוס קל באלסקה שבארצות הברית. בין ההרוגים גם סנאטור אמריקאי לשעבר טד סטיבנס. על סיפון המטוס היה גם ראש נאס"א לשעבר שון או'קיף אשר שרד את ההתרסקות.

המטוס החד מנועי בו טסו התרסק כ-500 קילומטרים מדרום לעיר אנקורג' שבאלסקה. מאז ההתרסקות התקבלו דיווחים סותרים לגבי מספר האנשים שהיו על סיפון המטוס. הרשות האמריקאית לבטיחות בתעבורה מסרה בתחילה כי על המטוס היו תשעה בני אדם וכי חמישה מהם נהרגו. לפי דיווח אחר, על המטוס היו שמונה בני אדם ונמסר על מספר הרוגים זהה. תנאי מזג אוויר קשים הפריעו למאמצי החילוץ, אולם צוות רפואי פרטי הצליח להגיע לזירת ההתרסקות באמצעות מסוק.

סטיבנס בן ה-86, סנאטור לשעבר מהמפלגה הרפובליקנית, היה בעיצומו של טיול דייג באלסקה עם חברי הצוות שלו לשעבר ומשפחותיהם. הוא איבד את מושבו בסנאט ב-2008 לאחר שהורשע בעבירות שחיתות אך התיק נגדו בוטל לאחר שהתגלה כי התביעה נהגה שלא כשורה ומנעה העברת עדויות שהיו יכולות לסייע בזיכויו. הוא מונה לכהונה בסנאט ב-1968 כממלא מקומו של הסנטור בוב ברטלט לאחר שהאחרון מת. הוא נבחר לראשונה ב-1970 ולאחר מכן נבחר שוב ושוב בהפרשים גדולים והפך לאחד מהסנאטוריםהרפובליקנים ששירתו בסנאט האמריקאי במשך הזמן הארוך ביותר.

שון או'קיף, 54 היה המנהל העשירי של סוכנות החלל האמריקאית וכיהן בתפקיד בין השנים 2001 עד 2005. בתקופה זו כיהן כראש החטיבה הצפון אמריקאית של התאגיד EADS אשר עוסק בפיתוח מוצרי תעופה וחלל לשוק האזרחי והצבאי. על המטוס היה גם בנו של או'קיף וגם גם שרד את התרסקות המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully