וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום ארה"ב? אירן הציעה סיוע לצבא לבנון

בעקבות הקפאת הסיוע האמריקאי לצבא לבנון, שגריר אירן בבירות הודיע למפקד הצבא כי טהרן מוכנה "לשתף פעולה עם הצבא הלבנוני בכל תחום אשר יעזור לצבא לבצע את תפקידו"

שבוע לאחר תקרית הירי בגבול ישראל-לבנון בעקבותיה הקפיאה ארה"ב סיוע לצבא לבנון, אירן מציעה למלא את מקומה של ארה"ב. שגריר אירן בלבנון נפגש אתמול (שני) עם מפקד צבא לבנון ג'אן קהוואג'י ומסר לו כי טהרן מוכנה "לשתף פעולה עם הצבא הלבנוני בכל תחום אשר יעזור לצבא לבצע את תפקידו הלאומי ולהגן על לבנון". בנוסף, צפוי נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לבקר בבירה הלבנונית בחודש הבא.

כאמור, בעקבות תקרית הירי בשבוע שעבר, הודיע בית הנבחרים האמריקאי כי הוא מעכב העברת 100 מיליון דולרים לצבא לבנון. ניטה לואי, ראש ועדת המשנה לסיוע חוץ בבית הנבחרים האמריקאי, אמרה אז כי "התקרית הזאת הייתה טראגית והיה ניתן להימנע ממנה. סיוע אמריקאי אמור להגביר את הביטחון שלנו ושל בנות בריתנו. ב-3 באוגוסט הקפאתי את הסיוע לשנת 2010 ללבנון על רקע התקרית השערורייתית הזו".

אריק קנטור, סנטור רפובליקני בבית הנבחרים, מסר אתמול כי יש להפסיק לחלוטין העברת כספים לצבא לבנון עד לסיום חקירת התקרית. לדבריו, הקווים בין חיזבאללה, צבא לבנון וממשלת לבנון הפכו "מטושטשים". עם זאת, דובר מחלקת המדינה האמריקאי פי.ג'יי קראולי מסר אמש כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא מתכנן לבצע הערכה מחודשת של שיתוף הפעולה עם צבא לבנון. "אנו חושבים ששיתוף הפעולה משרת את האינטרס של שתי מדינותינו וכן את יציבות האזור", אמר קראולי. מאז שנת 2006 סייעה ארצות הברית לצבא לבנון בהיקף של 720 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully