וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: ישראל אחראית בלעדית לתוצאות המשט

על רקע עדותו של רה"מ נתניהו בוועדת טירקל, לפיה טורקיה לא שעתה לבקשות לעצור את המשט לעזה, שר החוץ הטורקי הצהיר כי ישראל לבדה אחראית למותם של האזרחים הטורקים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ישראל צריכה לקחת את מלוא האחריות להרג תשעה פעילים במהלך המבצע נגד המשט לעזה, כך אמר היום (שלישי) שר החוץ של טורקיה אחמט דאווט אולו. השר אמר את הדברים לקראת הפגישה הראשונה של ועדת החקירה של או"ם בנושא שתיערך היום. "אף אחד אחר לא יכול לקבל את האחריות על הרג אזרחים במים בינלאומיים", אמר דאווט אולו לעיתונאים, "ישראל הרגה אזרחים וצריכה לשאת באחריות על מעשיה".

דבריו של דאווט אולו נאמרו יום לאחר עדותו של ראש ממשלת ישראל בוועדת טירקל. מעדותו של נתניהו עלה שטורקיה התעלמה מאזהרות ומבקשות חוזרות ונשנות "בדרג גבוה ביותר" לעצור את המשט, שאורגן בידי הארגון המוסלמי הטורקי IHH. דאווט אולו: "טורקיה לא נושאת בשום אחריות להתקפה על משט המאווי מרמרה".

היום ערכו חוקרים מטעם האו"ם ושלטונות טורקיה בדיקה של סירת ה"מאווי מרמרה" כחלק מהחקירה המתמשכת של התביעה והמשטרה הטורקיים אודות המשט. בנוסף, שמאים ערכו בדיקה לספינה על מנת לקבוע את אמדן הנזק.

בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק העיד היום בפני ועדת טירקל ואמר: "לאחר שהגענו למסקנה שהמאמצים הדיפלומטיים לא הניבו פרי אישרנו את הפעולה הצבאית. הסגר הוא כורח ואין לבטלו. הפעולות לעצירת המשט נעשו על פי הדין הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully