וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: מזל"ט הוביל לחיסול חיילי השייטת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.8.2010 / 0:07

מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה טען כי ארגונו השתמש בתמונות שיירט ממזל”ט ישראלי כדי להטמין את המטענים, שהרגו את 12 לוחמי השייטת בשנת 1997. בנאום שנשא טען עוד כי ישראל עמדה מאחורי רצח ראש ממשלת לבנון חרירי, כדי שסוריה תסיג את כוחותיה מלבנון

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען אמש (שני) כי שידור שנקלט ממזל"ט ישראלי אפשר לארגונו להטמין את המטענים שהרגו 12 חיילי שייטת בשנת 1997. "חיזבאללה הצליח אז לקלוט תמונות שצילם מזל"ט ישראלי של כפר אנסרייה בדרום לבנון. ישראל הרי ביצעה צילומים אוויריים במספר אזורים בלבנון כהכנה לחיסולים שהתבצעו מאוחר יותר", אמר מנהיג חיזבאללה בנאום שנשא בביירות.

"העברת אותם צילומים לחדרי המבצעים של חיזבאללה סייעה בסיכול התוכנית של חיילי השייטת לפעול באנסרייה", הוסיף נסראללה. לאחר שנקלטו השידורים, טען, מילכדו פעילי חיזבאללה את האזור במטענים רבים והרגו 12 חיילים.

נסראללה הקדיש חלק נרחב מנאומו לחקירת רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי בשנת 2005. לדבריו, ישראל ניסתה להפליל את ארגונו ברצח: "מאז 13 בספטמבר 1993, תאריך חתימת הסכם אוסלו, בדתה ישראל סיפורים כדי לשכנע את ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי שחיזבאללה מתכנן לחסל אותו".

נסראללה אמר עוד כי נשיא סוריה בשאר אסד שוחח עמו שבועות ספורים לפני רצח חרירי, ומסר לו מפי מקורות מערביים שהעולם מעוניין שסוריה תסיג את כוחותיה מלבנון. "זוהי הסיבה שישראל חיסלה את חרירי. ישראל רצתה להוציא את סוריה מלבנון", טען.

נסראללה הציג תמונות של מזל"ט ישראלי שחג, לטענתו, בשמי ביירות שעות ספורות לפני חיסול חרירי. "המזל"טים הישראלים עקבו בקפדנות אחר תנועותיו של חרירי. האם זה מקרי?", תהה. הוא הוסיף ואמר כי ברשות ארגונו "מידע לפיו יום לפני חיסול חרירי, הגיע למקום החיסול רסאן אל-ג'ד, אחד המרגלים המסוכנים שפעלו למען ישראל".

"ישראל רצתה לחסל גם את יו"ר הפרלמנט"

נסראללה הציג סרטון על לבנוני ששמו אחמד נסראללה, שנעצר בשנת 1996 באשמת ריגול למען ישראל. בסרטון נראה אחמד נסראללה מודה שאסף עבור ישראל מידע על בכירי חיזבאללה, ביניהם עימאד מורנייה שחוסל בדמשק. כמו כן הודה שגרם לחרירי ואנשיו להאמין שחיזבאללה מתכנן לחסלו.

בסרט נראה ה"מרגל" כשהוא אומר: "הכרתי אדם שעבד עם רפיק חרירי, ואני אמרתי לו שחיזבאללה רוצה לרצוח אותו. אותו אדם ביקש ממני הוכחה, ואני אמרתי לו שאדם בשם מוחמד עפיף העובד אצל עימאד מורנייה, יודע על הכוונה לחסל את חרירי. לעיתים אמרתי לו שהם מתכננים לחסל את אחותו, בהיה חרירי, כדי שרפיק יגיע לניחום אבלים בצידון ושם יחסלו אותו".

לאחר הקרנת הסרט הוסיף מזכ"ל חזיבאללה: "הסרט הוא הוכחה לכך שישראל ניסתה מאז שנות התשעים להטעות את רפיק חרירי ולהכניס לו מחשבות שחיזבאללה רוצה לחסלו. העברנו בזמנו את הסרטון הזה לגורמים הנוגעים בדבר אולם הוא שוחרר בשנת 2000 ואין לי מושג למה. הוא ברח לפלסטין הכבושה ועדיין נמצא שם. הוא עדיין מגייס לבנונים שישתפו פעולה עם ישראל".

נסראללה טען עוד כי "לישראל יש את היכולות לבצע חיסולים כמו חיסול חרירי. יש עדויות רבות לכך. היום התברר גם שהיא גם הפעילה מרגלים לשם כך. ברשותה מכשירי האזנה, צילום וציוד רב המאפשר לה לבצע חיסול בלבנון", אמר נסראללה. לדבריו, ישראל "מנסה לנצל כל הזדמנות שיש לה כדי לחסל את חיזבאללה".

"אחרי שישראל חיסלה את רפיק חרירי הסוני וראתה שלא פורצת מלחמת אזרחים במדינה, היא תכננה לחסל את יו"ר הפרלמנט הלבנוני, השיעי נביה ברי. זאת כדי לגרור את לבנון למלחמת אזרחים שלא פרצה עם חיסול חרירי".

"מטען שהוטמן על ידי אחד המרגלים בשנת 2005 נועד למעשה לחסל את יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי", אמר, וציין שאותם מרגלים הודו במעשיהם בחקירותיהם.

העיתונות הערבית סיקרה בהרחבה

חשובי העיתונאים הלבנונים והערבים הוזמנו לצפות בנאומו של נסראללה, שהוגדר כחשוב ודרמטי. העיתון הסעודי "אל-ווטן" דיווח על הנאום הצפוי של נסראללה, וציין כי המידע המודיעיני שיציג, "יצביע על כך שחרירי קיבל איומים מישראל".

בשבועות האחרונים דווח כי ועדת החקירה לעניין רצח חרירי צפויה להאשים אנשי חיזבאללה בחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר ב-2005. בנאומיו האחרונים מתח נסראללה ביקורת חריפה על מסקנות הוועדה ואמר כי אין להן שום בסיס. הוא ציין עוד כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי החיסול והבטיח לספק הערב הוכחות לטענתו.

עדכון ראשון: 21:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully