וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה ינאם: רצח חרירי קשור ל"אסון השייטת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.8.2010 / 8:44

העיתונות בלבנון מדווחת כי מזכ"ל חיזבאללה יציג הערב הוכחות למעורבות ישראל ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי, וייקשר בין הרצח ובין "אסון השייטת" שאירע בעיירה אנסריה בשנת 1997

מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה צפוי לשאת הערב (שני) נאום, המוגדר כאחד מנאומיו הדרמטיים והחשובים אי פעם, במהלכו הוא אמור להציג הוכחות וראיות לכך שישראל מעורבת בחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי. על פי מספר דיווחים בתקשורת הלבנונית, נסראללה צפוי להציג עדויות שיקשרו, לטענתו, את פעולת שייטת 13 בלבנון בשנת 1997 - במהלכה נהרגו 12 לוחמים - לבין חיסול חרירי.

חשובי העיתונאים הלבנונים והערבים הוזמנו הערב לצפות בנאומו של נסראללה, שיימשך כשעתיים. "הנאום צפוי לטרוף את הקלפים מחדש ולפתוח אופקים חדשים בפני ועדת החקירה", אמרו גורמי חיזבאללה לעיתון הלבנוני "א-ספיר".

על פי דיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה, נסראללה צפוי להציג הוכחות "בקול ובתמונה" לכך שישראל מעורבת בחיסול חרירי והוא צפוי לומר כי כל המסמכים המצויים בידי חיזבאללה יימסרו לגורמים הרלוונטים בלבנון שיבדקו את פרטיהם. נסראללה צפוי לטעון כי המוסד חיסל את חרירי בסיוע סוכן לבנוני שזהותו אולי תיחשף אף היא.

לא רק העיתונות הלבנונית עוסקת בהרחבה בנאומו הערב של נסראללה, אלא גם העיתונות הערבית בשאר העולם: העיתון הסעודי "אל-ווטן" דיווח אף הוא על הנאום הצפוי של נסראללה, וציין כי המידע המודיעיני שנסראללה צפוי להציג, "יצביע על כך שחרירי קיבל איומים מישראל".

בשבועות האחרונים דווח כי ועדת החקירה לעניין רצח חרירי צפויה להאשים אנשי חיזבאללה בחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר ב-2005. בנאומיו האחרונים מתח נסראללה ביקורת חריפה על מסקנות הוועדה ואמר כי אין להן שום בסיס. הוא ציין עוד כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי החיסול והבטיח לספק היום הוכחות לטענתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully