וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסקבה: שיעור התמותה הוכפל עקב השריפות

תנאי מזג האוויר הקשים באזור מוסקבה גורמים לעלייה חדה בשיעור התמותה בבירה הרוסית. מנהל רשות הבריאות המקומית חשף כי מדי יום מתים כ-700 בני אדם

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בעוד האובך הכבד ממשיך להעיב על עיר הבירה הרוסית זה היום הרביעי, מסרה היום (שני) רשות הבריאות במוסקבה כי שיעור התמותה בעיר הוכפל. זאת כתוצאה מהחום הכבד והעשן הרעיל המכסה את העיר, בשל שריפות הענק שפרצו באזור. סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" ציטטה את מנהל הרשות אלכסנדר סלטסובסקי כאומר כי כ-700 בני אדם מתים מדי יום במקום כ-360-380 בתנאים רגילים. סלטסובסקי רמז כי השרב והזיהום הם הסיבה לעלייה בשיעור התמותה.

החום הכבד מקשה על צוותי כיבוי האש להתגבר על כ-550 שריפות ענק שמשתוללות במערב רוסיה, 40 מהן סמוך למוסקבה. לדברי גורמים רשמיים, לפחות 52 בני אדם נספו בשריפות ברוסיה מאז סוף חודש יולי. העשן כעת הגיע גם לסנט. פטרסבורג, העיר השנייה בגודלה במדינה.

רשויות המדינה עדיין לא פרסמו את נתוני התמותה הרשמיים הקשורים לחום ולזיהום. לאור זאת, קיים חשד כי הן מנסות לטייח את המספרים על רקע ביקורת על תגובת הממשלה למשבר. רופא אלמוני פרסם בסוף השבוע באתר האינטרנט שלו כי הוא חושש לאבחן חולים במחלות הקשורות לחום או לזיהום מפחד שיפוטר. רופא אחר סיפר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הנהלת בית החולים בו הוא עובד הורתה לצוות לא לקשר בין מחלות לתנאי מזג האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully