וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביפן מציינים 65 שנים להטלת האטום על נגסקי

העיר נגסקי ציינה את יום השנה ה-65 להטלת פצצת אטום על העיר היפנית בידי ארצות הברית. בניגוד לטקס בהירושימה בשבוע שעבר, הפעם לא נכח נציג אמריקאי בטקס

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ביפן ציינו היום (שני) את יום השנה ה-65 להטלת פצצת האטום על העיר נגסקי על ידי ארצות הברית. בשעה 11:02 (שעון מקומי), זמן ההפצצה, צלצל פעמון ועשרות אלפי ילדים, ניצולים, מכובדים ונציגים מ-60 מדינות הרכינו את ראשם לדקת דומיה. הטקס נערך ב"פארק השלום" הסמוך למקום נפילת פצצת הפלוטוניום, שזכתה לכינוי "פאט בוי" (ילד שמן). בנוסף על החרבתה של העיר, יותר מ-140,000 בני אדם נהרגו בהתקפה וממחלות הקשורות לקרינה רדיואקטיבית כתוצאה ממנה.

בשבוע שעבר השתתף לראשונה מזכ"ל האו"ם בטקס לציון הפצצת העיר הירושימה בפצצת האטום, שלושה ימים לפני הפצצת נגסקי. בטקס נכח גם לראשונה נציג של הממשל האמריקאי, כסימן למאמצי הנשיא אובמה, חתן פרס נובל לשלום, לקדם את מאמצי הפירוז מנשק גרעיני. בטקס בנגסקי לא השתתף נציג אמריקאי.

במהלך הטקס קרא ראש העיר נגסקי לממשלת יפן לדחוף לפירוק מנשק גרעיני מקיף באזור. יפן עצמה הטילה על עצמה איסור על שימוש, רכישה, וייצור כלי נשק גרעיניים בשטחה, כחלק מהחוקה הפציפיסטית שנחקקה במדינה לאחר מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully