וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניו זילנד מתקשים להבדיל בין ריקודים למכות?

מהגר שטוען כי רקד עם אשתו ריקוד טורקי מסורתי, נעצר בחשד שהיכה, בעט וחנק אותה, והואשם בתקיפתה. השופט הורה לשוטרים המקומיים ללמוד על הריקוד כדי להכריע בנושא

שופט בבית המשפט בניו זילנד שלח את שוטרי ניו זילנד ללמוד על הריקודים המסורתיים של הטורקים, זאת לאחר ששוטרים במדינה לא ידעו להבחין בין ריקוד למכות ועצרו אדם בחשד שהיכה את אשתו.

לפי העיתון הניו זילנדי ה"דיילי טרנקי", החלטת בית המשפט הגיעה בעקבות מעצרו של מהגר טורקי בחשד שתקף, היכה, בעט וחנק את אשתו מחוץ למסעדת הקבבים שברשותם. השוטרים, שהוזעקו למקום בידי אזרח מודאג שצפה באירוע, עצרו את אלאנטין קן, והאשימו אותו בתקיפה.

כשהגיע קן לבית המשפט, טען כי הוא ואשתו בסך הכל רקדו את הריקוד המסורתי הטורקי "קולבסטי", אשר מאופיין בתנועות אנרגטיות. משמעות שמו של הריקוד בתרגום חופשי הינו "נתפס בשעת מעשה בידי המשטרה". על פי המסורת הטורקית, הריקוד הומצא בשנות ה-30 של המאה הקודמת לכבוד פטרולי המשטרה שחיפשו שיכורים ברחובות.שבתמורה רקדו עבורם ושרו "הם באו, הם תפסו אותנו, הם הרביצו לנו".

לדברי קן, הוא, אשתו ושני נערים נוספים רקדו מחוץ למסעדתו לאחר משמרת צהריים רווחית במיוחד. "אנחנו תמיד רוקדים", אמר והוסיף כי "אני שמח לרקוד עם אשתי ומשפחתי, מה רע בכך? אנשים פה מבינים מכות ולא ריקודים. זוהי התרבות שלנו".

השופט העניק למשטרה שבועיים בכדי ללמוד סרטון של ריקוד הקולבסטי בעודו מורה כי אם בתום הלימודים יאמינו במשטרה כי היה אכן מדובר בריקוד תמים, ההאשמות כנגד קן יבוטלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully