וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר ישראלי שהיה עצור בלוב חמישה חודשים

רפאל חדד הגיע ללוב בשליחות אגודת יוצאי לוב לצלם אתרים יהודיים בארץ אולם נעצר ע"י כוחות הביטחון. לאחר משא ומתן שנוהל ע"י שר החוץ ליברמן שוחרר חדד ונחת באוסטריה

שלטונות לוב שיחררו אתמול (ראשון) את רפאל חדד, אזרח ישראלי בן 40 מירושלים, שהיה עצור במשך חמישה חודשים במדינה, כך הותר הערב לפרסום. שיחרורו של חדד התאפשר בזכות שר החוץ, אביגדור ליברמן, שפעל לשחרורו באמצעות קשריו עם המיליארדר היהודי-אוסטרי מרטין שלאף, המקושר לשליט לוב, מועמר קדפי.

בקול ישראל דווח, כי חדד נחת אמש בוינה, בירת אוסטריה, אליה הגיע במטוסו הפרטי של שלאף, שוחח עם משפחתו והוא אמור להגיע מחר אחר הצהריים לישראל. ליברמן עצמו אמר הלילה כי "פדיון שבויים הוא המצווה הגדולה ביותר, אני שמח שהצלחתי לתרום את חלקי לשחרור אזרח תמים שהסתבך". עוד עולה כי ליברמן הגיע בעצמו לוינה ופגש את חדד.

חדד הוא בעל אזרחות ישראלית וטוניסאית והוא יצא בחודש מרץ, בשליחות אגודת יוצאי לוב לצלם אתרים יהודיים בארץ מוצאם, אך משהגיע למדינה נעלמו עקבותיו. משפחתו פנתה למשרד החוץ שניסה לשחרר אותו באמצעות גורמים אמריקאים וצרפתים, אך ללא הצלחה.

לפני כחודשיים וחצי החל ליברמן עצמו לטפל בנושא, תוך שהוא משתמש באיש העסקים האוסטרי מרטין שלאף ובמכרים נוספים שלו במזרח אירופה. במגעים היו מעורבים גם גורמים בכירים באיטליה, צרפת, ארצות הברית וקהילת יוצאי לוב. מלבד אותם גורמים, היו מעורבים במשא ומתן גם לשכת נשיא טוניסיה ומשרד החוץ של לוב.

בשליחות ליברמן החלו מקורביו לנהל מו"מ עם גורמים בלוב, במהלכו ממשלת לוב אף דרשה לאפשר את הגעתה של הספינה הלובית לעזה ולהתיר לה לפרוץ את המצור. על פי הדיווח, במהלך השייט של הספינה ראשיה המתינו להוראות בקשר על התקדמות המו"מ לשיחרורו של חדד. ישראל דחתה את הדרישה הלובית לאפשר לספינה להגיע לחופי עזה, והיא הופנתה לנמל אל עריש במצרים.

עדכון ראשון - 23:28 8.8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully