וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות: אפשר לנשום, השרב נשבר

לאחר שבוע ארוך ומיוזע של מזג אוויר שרבי – השרב יישבר ותורגש הקלה ניכרת בעומס החום. עם זאת, מזג האוויר יישאר חם מהרגיל לעונה, והלילות עדיין חמים. ביום שני – ירידה נוספת

אפשר לכבות את המזגנים – סוף כל סוף גל החום עובר. לאחר שבוע חם והביל במיוחד, שכלל שרב כבד ברוב אזורי הארץ ושיא חדש בצריכת החשמל - הטמפרטורות יירדו היום (ראשון) במידה ניכרת ותורגש הקלה בעומס החום. עם זאת, מהשירות המטאורולוגי נמסר כי עדיין יהיו מעט חם מהרגיל לעונה. במהלך היום תחול ירידה של כ-5 מעלות לעומת סוף השבוע, וביום שני תירשם ירידה נוספת בטמפרטורות.

המאפיין העיקרי של גל החום ששטף את המדינה בשבוע האחרון היה לילות חמים באופן קיצוני, כאשר טמפרטורות המינימום שנמדדו היו גבוהות באופן חסר תקדים. גם השבוע הלילות ימשיכו להיות חמים, וההקלה בעומס החום תורגש דווקא בשעות היום.


מנהל תחום אקלים ומטאורולוגיה במחלקת האקלים של השירות המטאורולוגי, אבנר פורשפן, אמר לוואלה! חדשות בשבוע שעבר, כי החום הקיצוני שהורגש בלילות היה "אירוע דרמטי ומשמעותי" מבחינה אקלימית. "אנו מבחינים בגלי חום מדי שנה, אך לא בעוצמה כזו. מעולם לא נרשמו טמפרטורות מינימום כל כך גבוהות". בתוך כך, שריפות רבות פרצו ברחבי הארץ בעקבות עומסי החום הכבדים.

הטמפרטורות החזויות היום: ברמת הגולן צפויות טמפרטורות המקסימום להגיע ל-35 מעלות ובלילה ל-21 מעלות. בכינרת יגיעו הטמפרטורות ל-39 מעלות ובלילה ל-26 מעלות. צפת – 32-19, חיפה – 33-26, תל אביב – 31-26, ירושלים 32-21, באר שבע 35-24, ים המלח 43-33 ואילת 43-30. ובהמשך השבוע? כאמור, ביום שני תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, ובהמשך השבוע לא צפויים שינויים של ממש במידות החום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully