וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו: ארה"ב תוביל העולם למלחמה גרעינית

נשיא קובה לשעבר פידל קסטרו נאם בפני הפרלמנט במדינתו לראשונה מזה 4 שנים והזהיר כי הלחץ האמריקאי על אירן יוביל למלחמה גרעינית, שתהרוס את העולם. קסטרו אף הוסיף כי "סין והסובייטים יפעלו נגד המלחמה הגרעינית"

נשיא קובה לשעבר פידל קסטרו נאם היום (שבת) בפני הפרלמנט במדינתו, לראשונה מזה ארבע שנים. בנאומו קרא למנהיגי העולם להימנע ממלחמה גרעינית.

קסטרו התריע כי הלחץ האמריקאי על אירן יוכל להצית מלחמה גרעינית שתהרוס את העולם. הוא קרא למנהיגי העולם לשכנע את נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא לתקוף את אירן, תרחיש שיתממש לדעתו, אם טהרן תתנגד למאמצי ארה"ב וישראל לאכוף את הסנקציות נגדה.

"אובמה לא ייתן את הפקודה לתקוף את אירן אם נשכנע אותו שאנו תורמים להביא לפתרון המצב", אמר. קסטרו בן ה-83 הוסיף כי הוא בטוח שסין ו"הסובייטים" (רוסיה) לא מעוניינים במלחמה גרעינית ויפעלו למנוע אותה.

"אל קומנדנטה", כפי שהוא נקרא בקובה, שימש כנשיא המדינה הקומוניסטית משנת 1959 עד 19 בפברואר 2008, אז ויתר על תפקיד הנשיא לטובת אחיו, ראול. בעקבות דיווחים על מצבו הבריאותי המתרופף ועל מותו הקרוב הופיע קסטרו לפני חודש בהופעה הפומבית המשמעותית ביותר שלו מזה שנים, והתראיין לתכנית האקטואליה היומית "השולחן העגול". גם בראיון זה הזהיר ממלחמה גרעינית ואמר כי לדעתו, המתיחות בחצי האי הקוריאני עלולה להוביל למלחמת עולם.

שאר הראיון הוקדש אז ברובו לביקורת על ארצות הברית. קסטרו התייחס לאפשרות של מלחמה גרעינית במזרח התיכון כתוצאה מהתקפה אמריקאית על אירן, במטרה לעצור את הרפובליקה האיסלמית מלפתח נשק גרעיני. לטענת קסטרו, התוצאה תהיה שונה מאוד מהפלישה האמריקאית לעירק ב-2003, מכיוון שהאירנים מאוחדים ולא ייכנעו בקלות. "לעשות את זה על בסיס חישובים שהאירנים הולכים לרוץ לעבר היאנקים בבקשת מחילה זה מגוחך", אמר קסטרו. "הם (ארצות הברית) ייתקלו בהתנגדות איומה שתתפשט לקונפליקט שלא יכול להסתיים בכל דרך אחרת מלבד להפוך לגרעיני". לדבריו ארצות הברית "משחקת באש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully