וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועל לשלום: סרקוזי מינה מתווך בין ישראל לסורים

נשיא צרפת מינה את השגריר לשעבר בדמשק וקהיר לתיווך בין ישראל לסוריה, כחלק מהמאמצים להניע מחדש את שיחות השלום במזה"ת. המתווך יפעל לאחות הקרע בין המדינות

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מינה את השגריר לשעבר במזרח התיכון, ז'אן קלוד קוסראן, לתפקיד המתווך בין סוריה לישראל, כחלק מהמאמצים להניע מחדש את שיחות השלום במזרח התיכון, כך מסר הלילה (שבת) משרד החוץ הצרפתי. לדברי המשרד, קוסראן, ששימש כשגריר צרפת בקהיר ודמשק, יפעל לאחות את הקרע שנוצר בין המדינות.

"אני יכול לאשר כי הוא (סרקוזי) הטיל על קוסראן את המשימה לחדש את החלק הסורי-ישראלי בשיחות השלום במזרח התיכון", אמר דובר משרד החוץ הצרפתי, שהוסיף כי המדינות השותפות למאמצי חידוש תהליך השלום עודכנו במינוי.

כזכור, במהלך חודש יולי טען נשיא סוריה בשאר אל אסד כי טורקיה היא תקוותו הגדולה ביותר לשמש כמתווכת במשא ומתן אפשרי בין סוריה וישראל. אסד אמר כי טורקיה היא המתווכת המועדפת עליו על אף התקררות היחסים בין ישראל וטורקיה בחודשים האחרונים. "תפקיד המתווכת בשיחות עקיפות עם ישראל שייך לטורקיה. מדינות אחרות יכולות לשחק תפקיד תומך אך לא כחלופה", אמר אסד. "אנחנו בטוחים כי טורקיה תמלא תפקיד זה בהצלחה. אם היינו מוצאים מתווך מוצלח יותר היינו פונים אליו", הוסיף.

בחודש מאי אמר נשיא המדינה, שמעון פרס כי ישראל מאד מעוניינת להגיע לשלום עם סוריה. במסר שהעביר הנשיא נאמר כי ישראל לא מעוניינת במלחמה עם סוריה או בחימום הגבול הצפוני וכי פני ישראל לשלום אמת עם שכנתה הסורית ובתנאי שסוריה תחדל מתמיכתה בטרור ומהברחות הנשק. "ישראל לא תאפשר לרקוד על שתי החתונות – מצד אחד לתת את רמת הגולן ומצד שני לקבל טילים אירנים וקיני טרור על הרמה. אנו עוקבים בעניים פקוחות אחר הברחות הטילים מסוריה לחיזבאללה והפרשנות לכך היא אחת – ניסיון סורי לחמם ולהסלים את הגבול הצפוני".

מוקדם יותר אמר אסד כי הוא אינו רואה בישראל פרטנר לשלום. במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא טורקיה עבדאללה גול, אמר אסד כי "אינני חושב שהתנאים הבשילו למשא ומתן מוצלח כיוון שלא נראה שישראל מוכנה לשלום". עם זאת, אמר אסד כי ארצו עדיין פועלת להשגת שלום עם ישראל. לשאלת העיתונאים האם ייתכן ושתי המדינות יפתחו במלחמה בעקבות המחלוקות ביניהן, השיב אסד כי "אפילו אם יש סיכוי של אחוז אחד למלחמה, אנחנו פועלים למחוק אותו".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully