וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוורצנגר יוצא לטובת הנישואים בקהילה הגאה

מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר ופרקליט המדינה ג'רי בראון ביקשו מביהמ"ש להסיר האיסור על נישואים חד-מיניים, זאת לאחר שנקבע כי האיסור אינו חוקתי. "טובת הציבור - להכניס לתוקף את קביעת ביהמ"ש"

מושל מדינת קליפורניה שבארה"ב, ארנולד שוורצנגר ופרקליט המדינה, ג'רי בראון, ביקשו הלילה (שבת) בנפרד מבית משפט פדרלי במדינה להסיר את האיסור על נישואים חד-מיניים במדינה, זאת לאחר ששופט פדרלי בסן פרנסיסקו קבע מוקדם יותר השבוע כי האיסור אינו חוקתי.

ביום חמישי רשמה הקהילה הגאה בארה"ב הישג משמעותי לאחר שהשופט הפדרלי וון ווקר קבע כי האיסור על נישואי זוגות חד-מיניים במדינה מנוגד לחוקת ארצות הברית. השופט ווקר כתב בהכרעתו, כי האיסור מפלה באופן לא הגיוני נגד הומואים ולסביות. עם זאת, קביעה זו לא נכנסה לתוקף, וככל הנראה תאושר בידי בית המשפט העליון.

"האמונה היא כי טובת הציבור היא להכניס לתוקף את קביעת בית המשפט ובכך לאפשר לזוגות חד-מיניים לממש את זכותם להתחתן במדינת קליפורניה", כתב שוורצנגר. ובראון הוסיף במכתבו כי אינטרס הציבור עומד מול החלטה מספר שמונה, הקובעת שנישואים יוגדרו אך ורק כ"איחוד בין גבר לאישה".

השופט ווקר קבע מוקדם יותר השבוע, כי יש להפוך את ההחלטה הידועה בשם "פרופ 8" (הצעה מספר 8) שהתקבלה במשאל במדינה בנובמבר 2008, ושאסרה על זוגות חד-מיניים להינשא באופן חוקי. כאמור, הצעה מספר 8, שהתקבלה ברוב של 52% מהמצביעים, הגדירה נישואים כ"איחוד בין גבר לאישה" ובכך מנעה מחברי הקהילה הגאה להתחתן.

להחלטת השופט ווקר צפויה להיות השפעה מרחיקת לכת, לאחר שתומכי האיסור הבטיחו לערער, בטענה שהחלטת השופט מנוגדת לרצון אזרחי קליפורניה, והנושא עשוי להגיע לפתחו של בית המשפט העליון של ארצות הברית. אולם עד שהערעורים יידונו, לא ניתן יהיה לחדש את הנישואים החד-מיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully