וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן שיפרה את יכולת העשרת האורניום"

מכון המחקר האמריקאי ISIS טוען כי אירן השמישה מערך נוסף של צנטריפוגות באתר בנתנז, ומעריך כי סביר שמטרתה היא העשרת אורניום ברמה גבוהה

צעד נוסף לקראת נשק גרעיני אירני? המוסד למדע וביטחון לאומי בארה"ב (ISIS) פרסם אמש (שישי) הערכה באתר האינרנט שלו, לפיה אירן ממשיכה לשפר את יכולות העשרת האורניום שלה, ושואפת להשיג אורניום מועשר ברמה גבוהה.

באתר נכתב כי אירן משתמשת כעת במערך נוסף של צנטריפוגות באתר הגרעיני בנתנז, אך לא נאמר מהו מקור המידע הזה. השימוש במערך נוסף של צנטריפוגות מאפשר ניצול טוב יותר של חומר הגלם, שמוזן שוב למערכת בכדי לאפשר הפקת תועלת משאריותיו.

עוד נכתב באתר ISIS, כי כעת, לאחר שהשמישה אירן את מערך הצנטריפוגות הנוסף, היא זקוקה לפחות אורניום מועשר ברמה נמוכה, אך אין זה בהכרח אומר שכמות האורניום שתופק או רמתו יעלו. עם זאת, בעבר אמרו דיפלומטים מערביים, כי הוספתו של מערך צנטריפוגות נוסף יכולה לאפשר העשרה ברמה גבוהה יותר.

האתר מוסיף, כי "אם אירן תתחיל להעשיר אורניום ברמה שדרושה לנשק גרעיני, היא צפוייה להשתמש בפרוצדורה הזו. לפיכך, פעולותיה של אירן כעת, הגם שניתן להסבירן במונחים של שימוש אזרחי, הגיוניות בעיקר בהקשר של ניסיון ללמוד כיצד להפיק בצורה יעילה כמות משמעותית של אורניום מועשר ברמה גבוהה".

לאחרונה אמרו גורמים בטהרן, כי אירן נאלצת להעשיר אורניום ברמה של 20% בעקבות ביטול ההסכם עם המערב, לפיו היא תשלח אורניום מועשר ברמה נמוכה, בתמורה לדלק גרעיני עבור כור לצרכי מחקר. עסקת חילופי הדלק אמנם זכתה לתמיכת ברזיל וטורקיה, אך לא מנעה את הטלתו של סבב רביעי של סנקציות על טהרן באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully