וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית: סוף שבוע שרבי, עד 36 מעלות בת"א

המזגנים ימשיכו לעבוד שעות נוספות במהלך סוף השבוע, בעוד גל החום הכבד ימשיך להכות בעוז ברוב חלקי הארץ. בתחילת השבוע הבא צפוי השרב להישבר סוף סוף, והטמפרטורות יחזרו להיות ממוצעות לעונה

עומס החום הכבד המלווה אותנו כבר כמעט שבוע אינו מוותר: מזג האוויר היום (שישי) צפוי להיות בהיר עד מעונן חלקית, תחול עלייה בטמפרטורות ותורגש ירידה בלחות. בנוסף, שרב ישרור ברוב חלקי הארץ. אחר הצהריים, לעומת זאת, ינשבו רוחות ערות לאורך מישור החוף.

החזאי בני ארן מחברת "מטאוטק" אמר לוואלה! חדשות כי "עומסי החום גם ככה גבוהים במהלך השבוע. היום הטמפרטורות יעלו, אבל לעומת זאת הלחות צפויה לרדת, ומזג האוויר יהיה יבש. הדבר נובע מכך שיושב מעלינו רכס ולא נכנס אוויר חדש מהים". למי שתכנן להקל על החום ברחצה בים כדאי להביא בחשבון שטמפרטורת המים צפויה לעמוד על 31 מעלות. "הים בשעות הבוקר עד הצהריים יהיה גלי, ואחר הצהריים צפוי הים לעלות ולהפוך לגבה גלי", אמר ארן.

ברמת הגולן צפויות טמפרטורות המקסימום להגיע ל-38 מעלות ובלילה ל-26 מעלות. בכינרת יגיעו הטמפרטורות ל-42 מעלות ובלילה ל-28 מעלות. חיפה – 36-25, תל אביב – 36-25, ירושלים 37-24, באר שבע 41-25, ים המלח 45-35 ואילת 43-32. אמש הכריזה קק"ל כי עקב עומס החום הכבד יימצאו יערניה בכוננות גבוהה על מנת לנסות למנוע שריפות. הציבור נקרא לשמור על כללי הזהירות באש.

השרב צפוי להישאר איתנו במהלך כל סוף השבוע, אך החדשות הטובות הן כי החל מיום ראשון צפויה לחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והשרב יישבר. הטמפרטורות ימשיכו לרדת גם ביום שני.

"להקפיד על שתייה, לשהות בצל"

במד"א מזהירים, שהשרב הכבד עלול לסכן חיי אדם, תינוקות, ילדים וקשישים. לפיכך, מומלץ לאזרחים לשתות כמויות מספיקות של נוזלים, מעבר לתחושת הצימאון, ולהקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר.

דובר מד"א זכי הלר אמר לוואלה! חדשות כי בארגון " קוראים לציבור להקפיד על שתייה מרובה, לפחות ליטר וחצי ביום, רצוי מים. יש להימנע ככל האפשר משהייה בחוץ בשעות החום ועדיף לשהות במקומות ממוזגים". עוד מציינים במד"א כי על קשישים וילדים להקפיד ולהימנע מפעילות ספורטיבית במשך היום. "אנחנו מזכירים לנהגים לא להשאיר ילדים ברכב, גם לא עם חלונות פתוחים. חום הרכב עם חלונות יכול להגיע ל 80 מעלות", אמר הלר.

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully