וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק"א כואבים: "אנו רגילים להיות בצד המטפל"

מתנדבי זק"א שהגיעו לזירת ההתנגשות הקטלנית בין הרכבת למיניבוס ליד קיבוץ גת בדרום זיהו מיד שאחד מחבריהם לארגון הוא בין שבעת ההרוגים. יו"ר זק"א: "הכאב כפול כפליים"

מתנדבי זק"א לא האמינו למראה עיניהם כשהגיעו אמש (חמישי) לזירת תאונת הדרכים הקטלנית ליד קיבוץ גת, שגבתה את חייהם של שבעה בני משפחה אחת. תוך כדי חילוץ הגופות, הבינו המתנדבים שאחד מההרוגים הינו חבריהם, מתנדב זק"א, הרב אריה לייב ברנשטיין ובעיניים דומעות ביצעו את מלאכת החילוץ.

יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב שהגיע עם מתנדבי זק"א לזירת התאונה, זיהה מיד את ההרוג: "המשפחה מוכרת. מדובר במתנדב וותיק וחשוב מאוד שלנו, רק לפני כשבוע הוא השתתף בשמחת חתונת בתי". הוא הוסיף כי "האירוע הינו קשה, אבל הכאב הוא כפל כפליים כשמדובר באחד משלנו, מתוך משפחת זק"א הכואבת ודוממת. זה אירוע שני בתוך חודש שמתנדב בארגון נהרג, רק לפני כשבוע כנסנו את המתנדבים לערב גיבוש ועידוד, לא תארנו לעצמנו שבתוך כמה ימים שוב נתעטף באבל כבד".

קצין המבצעים בזק"א נגב, גדי קלרמן, סיפר כי "האירוע הזה מאוד קשה, וזה קשה יותר כשמדובר בחברים. אנחנו מכירים את ההרוג מזירות אחרות שטיפלנו בהן יחד. תמיד הוא היה מגיע איתנו למרות שגר רחוק. אנחנו רוצים שההלוויות יהיו כבר הלילה ולכן אנחנו חייבים לשנס מותניים".

"מזעזע. זה מה שאני יכול להגיד"

מתנדב זק"א, משה ענקי, היה בין הראשונים להגיע לזירת האירוע. ענקי סיפר כי במקום שררה המולה רבה. "המראות היו מאד קשים. בין ההרוגים היו גם שני ילדים קטנים. הדבר הראשון שעשינו היה לנסות לסייע למד"א לטפל בפצועים", אמר. מתנדב זק"א, יוסי לנדא, התקשה לתאר את מה שראה. "מזעזע. זה מה שאני יכול להגיד. חבר לעבודת הקודש נהרג כאן. יש כאן ילדים הרוגים", אמר.

בהתנגשות שאירעה אתמול בערב בין רכבת למיניבוס סמוך לקריית גת נהרגו שבעה בני אדם ושמונה נפצעו. בין ההרוגים אישה שהייתה ככל הנראה בהריון ושני ילדים בגילאי ארבע ושש. צוותי מגן דוד אדום ממרחב לכיש שהוזעקו למקום פינו את שמונת הפצועים לבתי החולים ברזילי באשקלון, סורוקה בבאר שבע וקפלן ברחובות. נהג הרכבת שיחזר את התאונה, וסיפר כי "ראיתי אותו 200 מטר מהכביש והתחלתי לבלום בלימת חירום, אבל לא יכולתי לעשות כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully