וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: האשמות ישראל על ריגול - מפוברקות

בצעד יוצא דופן פנה שר החוץ הסורי אל-מועלם למזכ"ל האו"ם ולגורמים בינלאומיים והלין על כתבי האישום שהוגשו בישראל נגד שלושה תושבי הצפון, בגין ריגול לטובת דמשק

שר החוץ הסורי וואליד אל-מועלם פנה אתמול (חמישי) למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, בעקבות ההחלטה בישראל להגיש כתבי אישום נגד שני תושבי מג'דל שמס ותושב באקה אל גרבייה בגין ריגול לטובת סוריה. בפנייה שהועברה גם לגורמים בינלאומיים נוספים יצא מועלם נגד "ההפרות החוזרות ונשנות בגולן ומעצרם של אזרחים סורים בכפר מג'דל שמס בגולן בהאשמות מפוברקות".

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי אל-מועלם דרש באיגרת ללחוץ על ישראל להפסיק את הפרת החוק הבינלאומי, החלטות האו"ם וחוקי זכויות האדם ולסגת מהאדמות הסוריות בגולן. אל-מועלם גם הזהיר מפני החמרה במצב האזורי, במקרה שבו ישראל תמשיך לשים את עצמה מעל לחוקים הבינלאומיים והמוסכמות.

אתמול הוגש כתב אישום נגד נגד פדא שאער, בן 27, אביו, מאג'ד שאער, בן 58, ומחמוד מסרווה, בן 61 מבאקה אל גרבייה. כתב האישום מייחס להם עבירות של ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב וקשירת קשר לחטיפה.

בכתב האישום נטען, כי השלושה עמדו בקשר עם מדחת צלאח, סוכן מודיעין סורי, תושב מג'דל שמס לשעבר שעזב את הארץ לסוריה ומילא תפקידים בממשל בדמשק, והעבירו לו ידיעות ודיווחים באמצעות שיחות מקודדות. הידיעות, כך נטען, כללו דיווחים על תנועת צוללות באזור חיפה וצילומי וידאו שבוצעו סמוך לבסיס צבאי במרכז הארץ ולתחנת הכוח בחדרה. בנוסף, נאמר בכתב האישום כי השלושה התכוונו לחטוף מישראל אדם שסברו בשוגג שהוא הטיס הסורי שערק לישראל במטוס מיג 23 ב-1989, להרדימו ולהעבירו לידי הסורים.

עדכון ראשון: 23:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully