וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: ירידה של 90% בתיירות מישראל

רק 2,605 תיירים ישראלים ביקרו בטורקיה בחודש יוני האחרון. המדינה שהיוותה את אחד מהיעדים המרכזיים לתייר הישראלי, ספגה בעקבות אירועי המשט ירידה של כ-90% בכמות התיירים

אפקט המשט לעזה: מנתונים שפרסם היום (חמישי) משרד התיירות הטורקי עולה כי בחודשים האחרונים חלה ירידה תלולה בכמות התיירים הישראלים המבקרים בטורקיה. לפי הנתונים, ביוני האחרון ביקרו בטורקיה 2,605 תיירים ישראלים בלבד. זאת לעומת 27,289 תיירים ביוני 2009. מדובר בירידה של כ-90% בכמות התיירים.

בחצי השנה הראשונה של 2010 הגיעו לטורקיה 75,071 ישראלים לעומת 91,450 תיירים מישראל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הירידה התלולה ביותר בתיירות הישראלית החלה בעקבות אירועי ההשתלטות על ספינות המשט לעזה והמשבר הדיפלומטי שפרץ בעקבותיו בין שתי המדינות.

גם משרדי הנסיעות בארץ דיווחו בחודש יולי על התעניינות מועטה בחבילות נופש בטורקיה. תנועת התיירות לקלאבים של טורקיה פסקה לחלוטין בחודש יוני, לאחר ההשתלטות הישראלית על המשט לעזה, שבעקבותיה פורסמה ההתרעה מפני נסיעה לטורקיה. מאז בוטלו הטיסות הישירות לאנטליה. עם זאת, אמרו במשרדי התיירות, החרם של ישראלים על טורקיה החל הרבה קודם לכן - בסוף 2008 ותחילת 2009, לאחר מבצע עופרת יצוקה וההתבטאויות של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, כלפי ישראל וכלפי הנשיא שמעון פרס בדאבוס. לקראת אמצע 2009 חלה התאוששות בתיירות לטורקיה, ובקיץ שעבר נסעו לטורקיה 160 אלף ישראלים ביולי ו-191 אלף באוגוסט. גם בחודשים הראשונים של 2010 היו איתותים חיוביים, עד לפרשת המשט.

לקראת סוף יולי ביטל המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע לטורקיה שפורסמה ב-31 במאי, לאחר אירועי המשט לעזה. מהמטה נמסר אז כי "לאור הרגיעה בטורקיה והיעדר הפגנות המונים נגד ישראל, המטה מבטל את אזהרת המסע שפורסמה ב-31 במאי מתוך חשש להיפגעות ישראלים בהפגנות ההמונים שהתרחשו שם". עם זאת קרא המטה לתיירים הישראלים להמשיך ולהיזהר. "מומלץ לישראלים הנמצאים בטורקיה להתרחק מכל הפגנה, אם תתרחש, ולהימנע מהיסחפות לוויכוחים פוליטיים עם המקומיים", נכתב בהודעת המטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully