וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט לפלסטינים: לחצו על המנהיגים

אביו של החייל השבוי פנה אל העם הפלסטיני לרגל חודש הרמדאן וביקש ממנו להפעיל לחץ על חמאס. במקביל מציינים במשפחה גם את יום הולדתו העברי ה-24 של גלעד

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: רועי כ"ץ)

משפחתו של החייל השבוי גלעד שליט, השוהה באוהל מחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, מציינת אתמול והיום (שלישי) 1,500 יום לנפילתו של גלעד בשבי. במקביל, היום חל יום הולדתו ה-24 של גלעד, לפי לוח השנה העברי.

לרגל אירועים אלו כינס נעם שליט מסיבת עיתונאים במלון אמריקן קולוני במזרח ירושלים עם עיתונאים פלסטינים וזרים. שליט פנה לתושבים הפלסטינים, ערב חודש הרמדאן, וקרא להם להפעיל לחץ על הנהגת חמאס לקידום העסקה. שליט אף קרא לראשי חמאס לאפשר לאלף אסירים לחגוג את עיד אל-פיטר עם בני משפחתיהם. שליט פנה לעם הפלסטיני ואמר: "פעלו כמותנו והגבירו את הלחץ על המנהיגים שלכם". שליט הביע את תמיהתו על כך שבחמאס לא מאפשרים לפגוש את גלעד או ליצור עמו קשר. "חמאס אומר שהמצבו טוב, אבל אם זה נכון למה הם לא נותנים לפגוש אותו או ליצור עמו קשר?", אמר.

משפחת שליט אף פרסמה אגרת לעם הפלסטיני, בה נכתב: "הדת המוסלמית מאמינה כי "בחודש הרמדאן אלוהים הוריד את הקוראן כדי שבני האדם יבחינו בין טוב ורע". אני פונה אליכם, בשמי ובשם משפחתי באיחולים ובברכות לרגל החודש הקדוש, ומתפלל לאלוהים שיסייע לכם ולנו לחלץ אותנו מהמצוקות שבהן אנו שרויים, אמן. חודש רמדאן, הוא תחנה מתחנות האמונה שבו הגמול על מעשים טובים, כפול, והחטאים נסלחים. מאחר שגורלנו הוא להיות שכנים, בואו נפתח דף חדש בחיינו באותיות של שלום, ושלווה. נעשה חשבון נפש ונפעל לכך שחודש הרמדאן הזה יהיה הטוב ביותר".

בהמשך כותבת משפחת שליט: "ברגשות של דאגה ותקווה להצלחת עסקת חילופי השבויים, אנו תמכנו ועדיין תומכים בהצעה שממשלת ישראל הסכימה עליה, שעשויה לשים קץ לסבל של מאות אלפי אזרחים פלסטינים, שבעקבותיה ישוחררו 1,000 אסירים פלסטינים, הכוללים 450 אסירים שהנהגת חמאס ביקשה את שחרורם, תמורת שחרורו של בננו גלעד שליט. אנו שואלים - מדוע נסגרה הדלת בפני שחרורם של 1,000 אסירים פלסטינים במסגרת עסקה זו? המצוקה שבה חי העם הפלסטיני ברצועת עזה מאז חטיפתו של בננו גלעד בחודש יוני 2006 איננה גזירה שלא ניתן לשנותה - הכאב שלי ושלכם הוא בר פתרון. אובדן הזמן אינו מועיל למשפחותינו. לנו ולכם יש יקירים שאינם אתנו, אך מצויים בלבנו. הנזק שנגרם למשפחתי נגרם גם לאלף משפחות פלסטיניות".

משפחת שליט ממשיכה וכותבת: "אנו מבקשים להזכיר שגם הכללים הבינלאומיים הקשורים לזכויות אסירים לרבות ביקור נציגי הצלב האדום אינם מקוימים, כך גם עקרונות דת האיסלם הקוראים לרחמים על אסירים (בערבית הובא פסוק מהקוראן ומדברי הנביא מוחמד)". את האגרת, החתומה על ישי נועם שליט, חותמות המילים: "אנו בני אדם שלא שוכחים את ילדינו למרות שיש ניסיון של בעלי אינטרסים אישיים להפריד בינינו. שאלוהים ישמח אותנו ונחגוג את עיד אל פיטר עם ילדינו (כול ע?ם ואנתום בח'יר – כל שנה יהיה לכם רק כל טוב).

עיר אוהלים תוקם ליד מאהל המשפחה

לאחר מסיבת העיתונאים יגיעו לאוהל המחאה יוצרי ההצגה "כשהכריש פגש את הדג", המבוססת על ספר הילדים שכתב גלעד שליט. יוצרי הההצגה יעלו קטעים ממנה, לראשונה, באוהל המחאה. בשעה 16:30 תיערך במקום הפגנה, במסגרתה תקיף המשפחה את האוהל. בשעות הערב צפויה להיפתח עיר אוהלים סמוך לאוהל המחאה של משפחת שליט.

אתמול הגיעה תמי ארד, אשתו של הנווט השבוי רון ארד, לביקור במאהל לאחריו אמרה "רציתי שוב לחזק את אביבה ונעם שליט. ישבתי איתם שעה ארוכה, באחד הימים החמים ביותר בשנה. פגשתי שם אנשים שהגיעו מכל רחבי המדינה. עם ישראל ממשיך להזדהות עם משפחת שליט, כפי שקרה במסע". ארד שלחה עקיצה לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו כשאמרה: "נראה כאילו יש מחסום בלתי עביר בין האנשים שפגשתי לבין זה שיושב מאחורי אוהל המחאה".

לרגל יום הולדתו של גלעד פנה הבוקר "אמנסטי אינטרנשיונל" לחמאס בדרישה שיאפשרו לו להיפגש עם בני משפחתו ועם הצלב האדום ובדרישה שיעניקו לו "טיפול הומאני". בסניף הישראלי של הארגון מבקשים להזכיר כי שליט, אשר חוגג היום את יום הולדתו החמישי בשבי, מנוע עדיין מלקבל את זכויותיו כשבוי מלחמה לפי אמנת ז'נבה השלישית. איתי אפשטיין, מנכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל סניף ישראל אמר: "כולי תקווה כי זוהי הפעם האחרונה ששליט מציין יום הולדת בשבי. עד לשחרורו אני שב ומפציר בשלטונות החמאס לנהוג בו בצורה הומאנית ולאפשר לו לקבל את כל הזכויות המגיעות לו. יש לאפשר ללא דיחוי ביקורים של ארגון הצלב האדום, וכן לאפשר לו קשר סדיר עם משפחתו ועם העולם החיצון".

(עדכון ראשון: 08:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully