וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ילדי הזרים שיגורשו ימצאו בית בקיבוץ?

בצעד יוצא דופן פנתה התנועה הקיבוצית לשר ברק בבקשה שיפעל להקפיא את ההחלטה בעניין גירוש 400 ילדי העובדים הזרים. התנועה מציעה לשכן את הילדים בקיבוצים וטוענת כי "זו חובה מוסרית"

יממה לאחר החלטת הממשלה לגרש 400 מילדי העובדים הזרים, הודיעה התנועה הקיבוצית כי היא פועלת להשאיר אותם בישראל. התנועה פנתה היום (שני) לשר הביטחון אהוד ברק בבקשה שיפעל להקפאת החלטת הממשלה ובמקביל מבצעת התנועה בדיקה שתאפשר קליטה של 400 הילדים בקיבוצים השונים בארץ.

מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור, שלח פנייה דחופה בנושא לשר ברק וציין כי הנחה את מנהל אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, יואל מרשק, לפעול לאיתור קיבוצים שיקלטו את הילדים.

"מדובר בילדים שהם ישראלים לכל דבר. יש לנו חובה מוסרית כלפיהם. דווקא לנו, בני העם היהודי שסבל לאורך ההיסטוריה מאפליה, גזענות וגירוש אסור לגרש אנשים ממדינת ישראל", אמר שור.

בשעות הערב יכנס ראש אגף המשימות של התנועה הקיבוצית דיון חירום עם ארגונים חברתיים הפעילים בנושא מהגרי עבודה ובמשך הימים הקרובים יופנו המאמצים לאיתור הקיבוצים הקולטים.

אתמול אישרה הממשלה את מסקנות הוועדה הבינמשרדית בעניין מעמד ילדי העובדים הזרים, לפיה כ-800 מתוך 1,200 ילדי העובדים הזרים הנמצאים בישראל, יישארו בארץ. בהתאם לכך, כ-400 הילדים הנותרים יגורשו. 13 שרים הצביעו בעד ההחלטה ו-10 אחרים הצביעו נגד. הוועדה, שסיימה את עבודתה ביום רביעי שעבר, המליצה לאפשר לילדים להישאר בישראל, אם שהו בה לפחות חמש שנים, דוברים את השפה העברית, לומדים במערכת החינוך הממלכתית והוריהם שוהים בארץ כחוק. עוד המליצה הוועדה, כי ילדים שלא נולדו בישראל יהיו זכאים למעמד רק אם הגיעו לארץ טרם מלאו להם 13 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully