וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד לאובמה: בוא לעימות טלוויזיוני

נשיא אירן הציב אתגר בפני נשיא ארצות הברית וקרא לו להשתתף עמו בעימות טלוויזיוני, שבסופו יוודע למי מהמנהיגים יש פתרון טוב יותר לבעיות העולם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד קרא היום (שני) לנשיא ארה"ב ברק אובמה להשתתף עמו בעימות טלוויזיוני על מנת לבחון למי משניהם יש פתרון טוב יותר לבעיות העולם.

ההצעה הפרובוקטיבית מגיעה בצל שורה של סנצקיות מחמירות שנקטו האיחוד האירופי וארצות הברית נגד אירן, בנוסף לצעדי מועצת הביטחון של האו"ם. במהלך כינוס בטהרן, אמר אחמדינג'ד כי הוא יהיה מוכן לקיים את העימות בעת שיבקר בניו יורק בספטמבר על מנת להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם.

אחמדינג'ד מתח ביקורת על כך שאובמה החמיץ את מה שכינה "הזדמנויות היסטוריות" לתקן את היחסים עם אירן. "אובמה אמר שהוא רוצה לערוך שינוים ואנו בירכו על כך. למרבה הצער, הוא לא ניצל נכונה את ההזדמנות ההיסטוריות", אמר הנשיא האירני. אחמדינג'ד הוסיף שאובמה "מעריך יותר מדי ערכים ציוניים".

זוהי לא הפעם הראשונה בה מציע אחמדינג'ד עימות פומבי שכזה. מספר פעמים בעבר הוא האשים את ארצות הברית ב"אי סדרים גלובאליים", במיוחד במשבר הכלכלי העולמי. בעבר הוא אמר שקודמו של אובמה, ג'ורג' בוש, סירב להצעה דומה, מפני שהוא "מפחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully