וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בצרפת: שוטרים פעלו באלימות נגד מהגרות

סרטון בו נראים שוטרים צרפתים גוררים נשים ממוצא אפריקאי עורר ביקורת חריפה במדינה, על רקע כוונתו של הנשיא סרקוזי לגרש תושבים ממוצא זר שנוקטים באלימות נגד שוטרים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בעוד נשיא צרפת ניקולא סרקוזי קורא "למלחמה נגד חוסר ביטחון" שמקורו במהגרים, פרסם אתר אינטרנט צרפתי סרטון בו נראים שוטרים מפזרים באלימות מחאה של מהגרים ממוצא אפריקאי.

הסרטון, שצולם ב-21 ביולי, עורר את כעסם של פעילי זכויות אדם. ניתן לראות בו כיצד שוטרים גוררים על הרצפה אישה, שהפגינה עם תינוקה נגד פינויה מבניין המגורים בה היא גרה בפרבר של פריז. כמו כן, נראית אישה הרה שוכבת על הרצפה, ככל הנראה מחוסרת הכרה.

הצילומים הועלו לאתר האינטרנט Mediapart.fr. לפי הדיווח באתר, המקרה אירע כשהשוטרים הגיעו לזירה וביקשו מקבוצה של 60 בני אדם, בעיקר נשים וילדים, להתפנות. חברי הקבוצה חיו ברחוב מאז שפונו בתחילת החודש מדירות של הדיור הציבורי בהן הם גרו. כשהם לא שעו לבקשות הפינוי, הגיעו השוטרים והחלו לפעול בכוח. באתר דווח, כי הרשויות הציעו להם מגורים לתקופה קצרה בבתי מלון, אולם המהגרים רצו פתרון דיור ארוך טווח.

"מידה נורמלית של כוח"

בתגובה לסרטון פרסמה המשטרה הודעה בה נאמר כי השוטרים השתמשו במידת הכוח הנורמלית למקרים מסוג זה, וכי השוטר לא יכול היה להבחין בתינוק שהיה מחובר לגבה של אמו כשהיא נגררה.

לדברי עיתונאי שנכח באירוע, הנשים לא סבלו מפציעות חמורות. מייקל הואר, מארגון לפתרונות דיור למהגרים, אמר ל-CNN כי רוב המהגרים היו מחוף השנהב. "רובם נמצאים בצרפת בין שלוש ל-10 שנים. לחלק מהם יש מסמכים, לחלק אין. הם הגישו דרישות להיות חוקיים". לדבריו, המפגינים שוחררו ממעצר באותו יום והסכימו לדיור זמני, מפני שהאירוע היו כה טראומטי עבורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"אזרחות היא זכות"

הפרסום הסרטון מגיע בזמן רגיש לנושא יחסי המשטרה והמהגרים, ועל רקע כוונת ממשלת צרפת להקשיח את עמדתה כלפי מהגרים שתוקפים שוטרים. בעקבות מהומות בעיר גרנובל בחודש שעבר, הודיע הנשיא ניקולא סרקוזי במהלך ביקורו בעיר בסוף השבוע על "מלחמתו" בחוסר הביטחון, במסגרתה הוא מתכוון לגרש אזרח ממוצא זר שיתקוף שוטר. בנוסף, מי ש"יאיים על חיי שוטר או כל מי שמעורב בשיטור ציבורי", אזרחותו הצרפתית עשויה להישלל. "אזרחות צרפתית היא זכות שאדם צריך להיות ראוי לה", אמר סרקוזי. הנשיא אף קרא לעונשי מאסר ארוכים יותר עבור פשעים אלימים וחקיקת חוק של תיוג אלקטרוני של פושעים סדרתיים למשך מספר שנים אחרי שישוחררו מהכלא.

בדבריו, סרקוזי קישר למעשה בין פשע להגירה, ובכך עורר זעם בקרב האופוזיציה, שהאשימה אותו בנטישת ערכי הרפובליקה, חנופה למצביעי הימין הקיצוני, וניסיון להסיח את דעת הציבור מהבעיות של הממשלה.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully