וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 שנים: ההולנדים נסוגים מאפגניסטן

כ-2,000 חיילים הולנדים שהיוו במשך ארבע שנים חלק מכוחות נאט"ו באפגניסטן, חוזרים הביתה. תרומתם של החיילים זכתה לתשבוחות מצד מזכ"ל הארגון ונשיא ארה"ב. הטליבן בירך על הנסיגה

אחרי שמחלוקת על הארכת שהות חיילים הולנדים באפגניסטן הפילה את הממשלה בהאג, הולנד מסיימת היום (ראשון) את תרומתה הצבאית למלחמה במדינה. 1,950 החיילים ההולנדים שהיוו חלק מכוחות נאט"ו באפגניסטן במשך ארבע שנים, זכו במהלך שהותם לתשבוחות על חלקם במאמץ המלחמתי.

"אנו מציעים לרוב האוכלוסייה תנאי מחייה בטוחים באופן יחסי וקידום בבריאות, בחינוך, ובסחר", אמר הרמטכ"ל ההולנדי הגנרל פטר ון אוהם על המורשת שחייליו מותירים במחוז אורוזגאן בדרום המדינה. "השגנו תוצאות מוחשיות שההולנדים יכולים להיות גאים בהם", הוא הוסיף, במהלך מסיבת עיתונאים בשבוע שעבר. אולם הוא הודה כי יש לעשות עוד אחרי הנסיגה.

מזכ"ל נאט"ו אנדרס פוג ראסמוסן כינה בעבר את הכוח ההולנדים כ"אמת המידה לאחרים", ונשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי הוא "אחד מהמשובחים "באפגניסטן.

בנאט"ו ניסו להמעיט בחשיבות הצעד, אך מומחים אומרים כי היא באה בזמן רגיש לברית הצפון האטלנטית, על רקע שיאים בחדשים במספר הקורבנות מכוחותיה וספקות לגבי האסטרטגיה בשטח.

את מקומם של ההולנדים יתפסו חיילים אמריקאים ואוסטרלים. נאט"ו ביקשה מהולנד להאריך את שהות הכוחות. הבקשה גרמה למשבר פוליטי בהולנד שהוביל לנפילת הממשלה ולבחירות.

בראיון לעיתון ההולנדי וולקסראנט, אמר דובר של הטליבן שהארגון רוצה "לברך מכל הלב את האזרחים והממשלה של הולנד" על נסיגת החיילים ודחק בממשלות נוספות לנהוג באותה צורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully