וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק למזכ"ל האו"ם: מקווים להתחיל מו"מ ישיר

שר הביטחון ברק נועד עם מזכ"ל האו"ם בניו יורק ואמר כי כשיוחל במו"מ ישיר, "יידרשו החלטות אמיצות מצדנו ומצד הפלסטינים". כמו כן ביקש ברק מהאו"ם למנוע הברחות נשק לחיזבאללה

שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש הלילה (שבת) עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בבניין האו"ם בניו יורק. הפגישה עסקה בין היתר בפתיחת המושא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים ובמצב בלבנון.

ברק אמר בפגישה, כי "אנחנו מקווים להתחיל בקרוב במו"מ ישיר עם הפלסטינים, כדי להתקדם להסדר שיתבסס על פתרון שתי מדינות לשני עמים. זה לא יהיה מו"מ קל, ויידרשו החלטות אמיצות גם מצדנו וגם מצד הפלסטינים. אני מקווה שכולם מבינים ששני הצדדים יצטרכו לקבל הכרעות קשות כדי לכונן שלום היסטורי באזור, ו נזדקק לעזרת האו"ם כדי להתקדם במו"מ".

בעניין לבנון אמר ברק, כי על האו"ם לפעול למניעת הברחות נשק לחיזבאללה וליישם את החלטה 1701. כמו כן אמר ברק למזכ"ל האו"ם כי ישראל רואה בממשלת לבנון אחראית לכל ירי ופגיעה בישראל.

לפני פגישתו עם מזכ"ל האו"ם התראיין ברק לרשת הטלוויזיה MSNBC, ואמר כי ישראל לא מאמינה שסבב הסנקציות האחרון שאושר נגד טהרן יעצור את תוכנית הגרעין האירנית, אך יש עדיין זמן לבחון את פעולתן. "הם נחושים להשיג יכולת גרעינית צבאית - אנחנו מזהים זאת. אני לא מאמין שהסנקציות יעבדו". הוא הוסיף, כי "אנחנו מאמינים שיש עדיין זמן לסנקציות, אבל אסור לנו למצמץ אל מול האמת הקשה, לא משנה עד כמה היא קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully