וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: שוחים במים ובבוץ

השבוע ארצות הברית וקוריאה הדרומית עשו שרירים בים יפן, בפקיסטן אירע אסון התעופה החמור ביותר על אדמת המדינה, ואנג'לינה ג'ולי הראתה לכולם איך נראית כוכבת קולנוע אמיתית

ערפל כבד

מטוס חברת התעופה הפקיסטנית "איירבלו" התרסק השבוע בפקיסטן סמוך לעיר הבירה איסלמאבאד. כל 152 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפונו נהרגו. במדינה הוכרז יום אבל בעקבות האסון. המטוס מסוג איירבוס A321, היה בדרכו מקראצ'י. אחד הגורמים העיקריים החשוד בגרימת האסון האווירי הכבד ביותר על אדמת פקיסטן הוא הגשם וערפל הכבדים, שהקשו גם על עבודות החילוץ. בפקיסטן עולות שאלות מדוע הורשה המטוס לטוס במזג אוויר כה קשה, והאם ניתן היה למנוע את הטרגדיה.

אין האהבה

21 בני אדם נהרגו ו-500 נפצעו בפסטיבל המוסיקה "מצעד האהבה" בעיר דואיסבורג שבמערב גרמניה. ההרוגים נרמסו לאחר שבהלה פרצה בקרב המבקרים באחת הכניסות לאירוע. מארגן הפסטיבל הודיע כי מתוך כבוד לקורבנות האסון, הוא מבטל את הפסטיבל לעד. מחקירה ראשונית של האסון עולה כי המארגנים לא שעו להוראות הבטיחות וכי עליהם לשאת הרוב האשמה. הכשל העיקרי היה חוסר היכולת שלהם לשלוט בזרם האנשים שהגיעו לאתר.
בתמונה: ציור גיר של גופות הקורבנות במנהרה שהובילה לאתר הפסטיבל

אחת, שתיים, בום!

על רקע מתיחות בחצי האי קוריאה, ואיומי "מלחמת קודש" מצד פיוניאנג, ערכו ארצות הברית וקוריאה הדרומית בתמרון צבאי נרחב בים יפן. התמרון נמשך ארבעה ימים ונועד להרתיע את קוריאה הצפונית מלפעול בצורה אגרסיבית. זאת אחרי שסיאול האשימה אותה בהטבעת אוניית קרב שגרמה למותם של 46 מלחים. פיוניאנג מכחישה את ההאשמות ומתחה ביקורת חריפה על קיום התמרון.

בתמונה: אנשי חיל הים של קוריאה יורים טיל טורפדו נגד צוללות

תפילת הודיה

ממשל אובמה השיג ניצחון זמני במאבק נגד חוק ההגירה מעורר המחלוקת באריזונה. זאת לאחר ששופטת חסמה סעיפים משמעותיים בחוק, שעות לפני שהוא נכנס לתוקף. הסעיף המשמעותי ביותר שנחסם הוא זה שחייב שוטרים לבדוק את מסמכי ההגירה של אדם שנעצר בחשד לפשע אחר אם קיים "חשד סביר" שהוא שוהה בלתי חוקי. מתנגדיו טענו כי הוא יוביל להטרדה של אזרחים בעלי חזות היספנית. באריזונה מבטיחים להילחם עד לבית המשפט העליון.
בתמונה: מתנגדי החוק נושאים תפילת הודיה לאחר החלטת בית המשפט.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

סדין אדום

חברי הפרלמנט של החבל הבדלני בספרד אמרו "אדיוס" למלחמות שוורים. ההחלטה התקבלה אחרי שלבית המחוקקים הוגשה עצומה המבקשת לאסור את המנהג המיושן כדי למנוע התאכזרות כלפי בעלי חיים. תומכי מלחמות השוורים חוששים כעת כי הצלחת הקמפיין בקטלוניה עלולה לגרום לאיסורים באזורים אחרים. עם זאת, בעוד שפעילים למען זכויות בעלי חיים חוגגים את הישגם, רבים מאמינים שהעברת החוק היא חלק מהניסיון של הקטלנים לבדל את עצמם משאר ספרד על ידי דחיית אחת המסורות הידועות ביותר של המדינה.

תלוי וקיים

האמנית לוסי מקריי החליטה שלהדביק סיכות ביטחון לחלקים מגופה זה נחשב לאמנות. המיצג הוא חלק מתערוכת "רוחו נובה עבודה בתהליך" בסאו פאולו שבברזיל.

וודו להמונים

ובהאיטי כיסו את השבוע תושבים את גופם במשהו קצת אחר. זאת לא תמונה מרעידת האדמה הגדולה - תושבי האיטי ערכו פסטיבל וודו בו התפללו בבריכות בוץ לרוחות כדי שיעניקו להם שגשוג והצלחה. במסגרת האירועים המשתתפים גם העלו חיות כקורבנות.

מים בששון

רוסיה סובלת מגל החום החמור ביותר מזה יותר ממאה שנים. בעוד שהקייצים במדינה הם תמיד חמים, השבוע נרשמה בעיר הבירה מוסקבה טמפרטורת שיא של 37.5 מעלות. שהמיסה את השיא הקודם של 36.8 מעלות מ-1920.ואם זה לא מספיק, התושבים נאלצו הסתגר בבתיהם עקב זיהום אוויר כבד שכיסה את העיר בענן אובך. מלבד מקרי המוות כתוצאה מהחום עצמו, עשרות בני אדם שניסו לקרר את עצמם בבריכות ואגמים, מתו מטביעה. בתמונה: תושב מוסקבה מתרטב במזרקה עירונית.

כמה חם!

ואם לא ידעתם שכל קיץ נהיה חם יותר מקודמו, הרשות הלאומית לימים ולאטמוספרה בארה"ב שיחררה תמונות של הים הארקטי ב-1979 לעומת 2009. האזורים המכוסים בקרח נעים בין כיסוי של 15% (טורקיז כהה) לכיסוי מוחלט (כחול בהיר). הכחול הכהה הוא האוקיינוס. הקרחונים הארקטים הם אחד מעשרת האינדיקטורים המוכיחים את כי כדור הארץ מתחמם. המסת הקרחונים, אוויר לח יותר ושמונה נוספים מוכיחים כי לא ניתן להכחיש את ההתחממות הגלובלית , כך אמרו השבוע מדענים, בהתבססם על מידע מקיף על האקלים בעשור האחרון.

אני מהממת ואתם לא

אנג'לינה ג'ולי הגיעה השבוע לטוקיו עם שלל ילדיה כדי לקדם את הקרנת סרטה "סולט", והראתה לכולם מה זה זוהר הוליוודי אמיתי. לבושה בשמלה שחושפת קצת יותר מטפח, האם לשישה נתננה הופעה של כוכבת קולנוע מזן נכחד. היא סיפרה כי ילדיה ביקרו אותה פעמים רבות בעת צילומי הסרט ושיחקו עם הדם המלאכותי. לדבריה, בן זוגה בראד פיט הוא הסיבה שהיא מצליחה לעבוד ולשמור על חיי משפחה מאושרים. אוווווווווו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully