וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מסייעת לשייח' גולה להשתלט באמירות"

העיתון הבריטי הגרדיאן מדווח כי ישראל מנסה לסייע לשייח' גולה המקורב למערב, לזכות בשליטה באמירות ראס אל-ח'יימה שבאיחוד האמירויות. לפי הדיווח, הפעולה מתבצעת בתיווך השגריר בלונדון רון פרושאור

"ישראל מסייעת לשייח' ערבי גולה שמתמודד בניסיון לשלוט באמירות בעלת חשיבות אסטרטגית באיחוד האמירויות שנמצאת כ-65 קילומטר מאירן", כך דיווח אמש (רביעי) עיתון הגרדיאן הבריטי. על פי הדיווח בעיתון, שגריר ישראל בבריטניה, רון פרושאור, נפגש הם השייח' חאלד בן-סקר אל-קסימי, יורש העצר של האמירות ראס אל-ח'יימה שהוגלה ממדינתו. בפגישה, ביקש אל-קסימי מפרושאור לסייע לו במירוץ להובלת האמירות. אודליה אנגלנדר, דוברת השגרירות בלונדון, סירבה להגיב לדברים.

לפי הדיווח בעיתון, הפגישה התרחשה בחודש מרץ בלונדון, ולאחריה התקיימו שיחות טלפון בין השניים ואף סיוע רחב יותר שהעביר פרושאור לשייח'. אל-קסימי מועמד להחליף את אביו החולה, שייח' סאקר, ואת אחיו למחצה, שייח' סעוד, ולשלוט בראס אל-ח'יימה.

אל-קסימי, אשר נשלח לגלות בשנת 2003, טוען כי ראס אל-ח'יימה מתפקדת כעת כבסיס להעברת חומרים וכלים לייצור נשק גרעיני לאירן. השייח' השקיע יותר מ-4 מיליון פאונד בקמפיין בקרב גורמים בינלאומיים בו הוא מתחייב שיהיה בטוח יותר אם הוא ישלוט באמירות. העיתון מפרסם עוד, כי פרושאור לחץ על המקורבים לו בממשל האמריקאי בשמו של השייח' בניסיון לארגן פגישה בוושינגטון עם גורמים בממשל.

עדכון ראשון: 21:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully