וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חקירת דמיאניוק הובילה לאיתור פושע נאצי"

שומר לשעבר במחנה השמדה נאצי בפולין, הנמצא שלישי ברשימת הפושעים הנאצים המבוקשים, הואשם בגרמניה במעורבות ברצח של 430,000 יהודים. "הוא אותר בעקבות חקירת ג'ון דמיאניוק, הסיפורים שלהם דומים"

כתב אישום הוגש היום (רביעי) בגרמניה נגד שומר לשעבר במחנה ההשמדה הנאצי בלז'ץ המואשם בנטילת חלק ברצח 430,000 יהודים וקורבנות אחרים במהלך במלחמת העולם השנייה.

לפי החשד, סמואל קונץ, בן 90, עבד במשך שנה וחצי כשומר במחנה ההשמדה בלז'ץ בפולין. הוא גם חשוד בפשעים נוספים. קונץ נמצא שלישי ברשימת הנאצים המבוקשים של מרכז שמעון ויזנטל. בינואר פשטו שוטרים על דירתו של קונץ, המכחיש שהיה מעורב בהריגות. התיק נשלח לבית המשפט בעיר בון, סמוך למקום מגוריו של קונץ. עדיין לא נקבע היכן ומתי ייערך משפטו.

ד"ר אפרים זורוף ממרכז ויזנטל אמר כי הגשת כתב האישום היא "התפתחות מאוד חיובית". לדבריו, זה "משקף שינויים שישנם לאחרונה במדיניות התביעה של גרמניה, שהגדילו באופן משמעותי את מספר החשודים שיובאו לדין", כך דיווח אתר האינטרנט של ה"ג'ואיש כרוניקל" .

"היה עובד מדינה"

ד"ר זורוף סיפר לוואלה! חדשות על עברו של קונץ. לדבריו, קונץ "הוא ממוצא גרמני, אך נולד במזרח אירופה במקום לא ברור. ככל הנראה, הוא היה חייל ששירת בצבא האדום. הוא נעצר על ידי הגרמנים שהציעו לשבויים שלהם להתנדב לאס.אס. אנשים אלה הועברו למחנה אימונים של האס.אס בפולין שם הם עברו אימונים והכשירו אותם לשרת כשומרים חמושים במחנות המוות של מבצע ריינהרד. המבצע היה מיועד להשמיד את כל יהודי פולין והיו שלושה מחנות שאליהם הוסעו היהודים: טרבלניקה, בלז'ץ וסוביבור. הוא נשלח לבלז'ץ".

זורוף סיפר עוד על תפיסתו של קונץ. לדבריו, "מי שמצא אותו זה משרד המשפטים האמריקאי שעוסק בהעמדה לדין של פושעים נאצים בחיים בארה"ב. תוך כדי חקירת מקרה דמיאניוק הם גילו שאדם אחר ששירת בסלוניקי חי בבון והם הביאו את זה לידיעת הגרמנים. קונץ חי עד אז תחת זהות בדויה. הוא היה עובד מדינה שזה מאוד מפתיע".

זורוף סיפר עוד כי המקרה של קונץ דומה מאוד למקרה של ג'ון דמיאניוק המואשם שסייע בהריגתם של כ-28,000 יהודים במחנה סוביבור שבפולין. השניים שירתו בצבא האדום, נשבו על ידי הנאצים בגרמניה והוכשרו להיות שומרים במחנות השמדה. ככל הנראה, קונץ אף הוזמן בשלב מסוים להעיד במשפטו של דמיאניוק.

(עדכון ראשון - 15:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully