וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדין אדום לספרד: קטלוניה אסרה על מלחמת שוורים

חברי הפרלמנט של החבל הבדלני בספרד אמרו "אדיוס" למלחמות שוורים. ההחלטה התקבלה אחרי שלבית המחוקקים הוגשה עצומה המבקשת לאסור את המנהג המיושן כדי למנוע התאכזרות כלפי בעלי חיים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הפרלמנט של חבל קטלוניה שבספרד הנחית בצהרים (רביעי) מכת מוות על מלחמות השוורים, כשאישר חוק האוסר על המנהג. החוק עבר ברוב של 68 חברי פרלמנט לעומת 55 מתנגדים. קטלוניה היא האזור הראשון בספרד שנוקט בצעד הזה.

החוק אושר לאחר שבדצמבר הוגשה לפרלמנט עצומה עליה חתמו 180,000 בני אדם שקראו לאסור את המנהג, המתקיים בספרד מאז שנת 711, בטענה כי הוא ברברי, מתאכזר לבעלי חיים, ומיושן. תומכי "הקורידה", טוענים כי זוהי מסורת חשובה ויש לשמר אותה.

במהלך הדיון ציינו מספר חברי פרלמנט כי הפופולריות של מלחמות השוורים נמצאת בדעיכה בספרד. "ישנן מספר מסורות שלא יכולות להישאר קפואות כשהחברה משתנה. אנו לא חייבים לאסור כל דבר, אבל את הדברים המשפילים ביותר צריך לאסור", אמר חבר הפרלמנט חוסה רול.

הישג לבעלי החיים או לבדלנים?

תשעה חברי פרלמנט נמנעו בהצבעה הצמודה, לאחר ששתי המפלגות העיקריות אפשרו באופן חריג לחבריהן להצביע באופן חופשי לפי מצפונם. החוק ייכנס לתוקף בינואר 2012.

תומכי מלחמות השוורים חוששים כעת כי הצלחת הקמפיין בקטלוניה עלולה לגרום לאיסורים באזורים אחרים. אולם, בעוד שפעילים למען זכויות בעלי חיים חוגגים את הישגם, רבים מאמינים שהעברת החוק היא חלק מהניסיון של הקטלנים לבדל את עצמם משאר ספרד על ידי דחיית אחת המסורות הידועות ביותר של המדינה.

בתחילת המאה ה-21 היו כ-600 זירות לחימת שוורים ברחבי ספרד. בעוד שמספר הצופים הגיע במדינה לשיא שלילי, המנהג ממשיך להתקיים גם במקומות אחרים, כמו פורטוגל, דרום צרפת, קולומביה, ונצואלה, פרו, אקוודור ומקסיקו. חלק מהמדינות אוסרות על הריגת השור בזירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully