וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו: "נתן זך, חזור למערות הגזענות"

פעילים חברתיים הפגינו מול ביתו של המשורר שטען בראיון כי בני עדות המזרח "באים מהמערות". לדבריהם, "הגיע הזמן לאינתיפאדה של מזרחיות ומזרחים נגד מעוזי הגזענות בישראל"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכה: דורון שטיין)

דבריו של המשורר נתן זך בראיון טלוויזיוני ששודר בשבוע שעבר בערוץ 10 עוררו זעם רב בקרב יוצאי עדות המזרח, אותם הגדיר בין היתר זך כאנשים ש"הגיעו מהמערות". בתגובה, קיימו הערב (רביעי) פעילים מארגונים חברתיים הפגנה מול ביתו של המשורר בכיכר רבין בתל אביב נגד "הביזוי של הציבור המזרחי". בכוונת הפעילים גם להגיש תלונה במשטרה נגד זך בגין הסתה לגזענות.

ההפגנה אורגנה על ידי הקשת הדמוקרטית המזרחית, תנועת "אחותי" ומרכז תמורה – המרכז המשפטי למניעת אפליה. שולה קשת, אמנית ומנכ"לית תנועת "אחותי", אמרה כי "הגיע הזמן לאינתיפאדה של מזרחיות ומזרחים נגד מעוזי הגזענות בישראל, ונתן זך הגזען הוא רק ההתחלה. אנחנו מציעות לו שיחזור למערות הגזענות מהן בא".

זך טען בין היתר בראיון לעופר שלח בתוכנית "המקור" של ערוץ 10, כי "קם הרעיון הזה לקחת אנשים שאין להם שום דבר משותף, אלה באים מהתרבות הגבוהה ביותר - התרבות המערב אירופית - ואלה באים מהמערות".

בעקבות דבריו של זך, אקדמאים ואנשי רוח חתמו על עצומה הקוראת לשר החינוך גדעון סער להסיר את שיריו מתוכניות הלימודים של משרד החינוך. הם גם קראו לבטל את מינויו של זך במוסדות החינוך הציבוריים ולתגבר באופן משמעותי את התכנים העוסקים בתרבות וההיסטוריה של יהודי המזרח בתוכניות הלימודים של משרד החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully