וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לחץ מכל הכיוונים לקידום המו"מ הישיר

בצל ביקוריהם של נתניהו בירדן ושל ברק בארה"ב, הבית הלבן הודיע כי הגביר את הלחץ על ישראל והפלסטינים לפתיחת המו"מ הישיר. "אנו מלאי תקווה כי שני הצדדים יתקדמו ויפתחו בשיחות"

הלחץ על נתניהו ואבו מאזן גובר. דובר מחלקת המדינה האמריקאית פיליפ קראולי אמר אמש (שלישי) כי ארצו מפעילה לחץ רב על ישראל והרשות הפלסטינית במטרה להביא לפתיחה מחודשת של המגעים הישירים בין הצדדים. "אנחנו מפעילים לחץ מכל כיוון, במטרה לבדוק אם ביכולתנו לקדם את השיחות הישירות", אמר קראולי בישיבת עיתונאים בבית הלבן. "אנחנו מלאי תקווה כי גם הצדדים הנוגעים בדבר יגיעו במהרה לנקודה זו", הוסיף הבכיר האמריקאי, אך הסביר כי קשה להצביע בשלב זה על תאריך מדויק.

קראולי ציין עוד כי בטרם נפגשה שלשום עם שר הביטחון אהוד ברק המבקר בוושינגטון, ניהלה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון שיחת טלפון בסוף השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, במהלך שיחת הטלפון דנו קלינטון ונתניהו באופנים שבהם אפשר יהיה לקדם את השיחות, וכן הזכירו השניים את כל הגורמים הבינלאומיים שעשויים להיות לעזר עבור מטרה זו. כמו כן, השניים דנו גם בנושא המצב ההומניטרי ברצועת עזה ובשורת ההקלות בסגר שישראל התירה. בנוסף, קראולי ציין כי קלינטון שוחחה בנושא גם עם ראשי המדינות של ירדן וקטאר.

בפגישתם של ברק וקלינטון דנו השניים במצב העניינים במזרח התיכון, תוך הדגשת החשיבות של חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים. לאחר תום הפגישה חזר ברק והדגיש כי "על הפלסטינים לחזור למו"מ ישיר עם ישראל באופן מיידי". לדבריו, "רק מו"מ ישיר יכול להביא לפריצת דרך ולהסכם היסטורי בין ישראל לפלסטינים. ישראל מבינה כי זה הזמן להכרעות אמיצות מצד שני הצדדים". במהלך הביקור בוושינגטון נפגש ברק גם עם שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו נועד בעמאן עם מלך ירדן עבדאללה. במהלך הפגישה דנו השניים בדרכים לקידום המו"מ הישיר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "שני המנהיגים דנו בצורך לקיים משא ומתן ישיר, אפקטיבי ורציני בין ישראל לפלסטיניים בכל הנושאים, על מנת להגיע להסדר שלום יציב, בטוח ובר קיימא של שתי מדינות לשני עמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully