וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות נאט"ו מצאו גופת החייל הנעדר באפגניסטן

מפקדת כוחות נאט"ו באפגניסטן מסרה כי גופת אחד משני אנשי הצבא האמריקאי שלא שבו לבסיסם נמצאה והושבה. כעת נמשך החיפוש אחרי החייל הנוסף, שככל הנראה נלקח בשבי טליבן

כוחות אפגנים וזרים איתרו והשיבו את שרידי גופת אחד משני אנשי חיל הים האמריקאי הנעדרים, כך מסרו היום (שלישי) כוחות נאט"ו. שני אנשי חיל הים האמריקאי נעדרים מאז יום שישי, לאחר שיצאו מבסיסם בקבול ברכב לא משוריין.

ביום ראשון הודיע הטליבן כי הוא לקח בשבי את אחד מהם, לאחר שנכנס לשטח הנמצא בשליטת הארגון, דרומית לעיר הבירה, וכי החייל השני נהרג בקרב יריות. היום לראשונה אישרה מפקדת נאט"ו במדינה כי אחד מאנשי הצבא אכן נהרג. בהודעה נמסר כי הגופה אותרה במזרח אפגניסטן ביום ראשון "לאחר חיפוש נרחב".

לפי ה-BBC מנהיגי שבטים מקומיים מנסים להבטיח את שחרורו של החייל השני. דובר של המושל המקומי אמר כי מנהיגי דת ובכירים אחרים הצליחו לשכנע את אלו שמחזיקים באיש חיל הים לשמור אותו בלוגאר ולא להעביר אותו לכוחות טליבן מרכזיים יותר.

היום כוחות נאט"ו באפגניסטן (ISAF) מסרו כי הם ימשיכו לחפש אחרי החייל השני. "אנו נמשיך במאמצים עד שאיש הצבא יהיה בידנו. ISAF רואה בשוביו אחראים לביטחונו וליחס נאות שלאיש הצבא הנעדר".

מאז יום ראשון הופצו תמונות של שני החיילים במחוז לוגאר. "עכשיו החיילים האלה זקוקים לעזרת העם האפגני כדי לחזור לאהוביהם", נאמר באחד העלונים. כמו כן, הצבא הציע פרס בסכום של 20,000 דולרים תמורת מידע שיביא להצלתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully