וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן הודיעה: מוכנים לחזור למו"מ על הגרעין

בעקבות הגברת הלחץ מצד האיחוד האירופי, הודיע הנציג האירני באו"ם כי טהרן מוכנה לחזור לשולחן הדיונים עם מעצמות העולם "ללא תנאים מוקדמים". האיחוד האירופי: ההחלטה מבורכת

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

האם הסנקציות על אירן מתחילות לשאת פרי? סוכנות האנרגיה האטומית של אירן הודיעה הערב (שני) בעקבות החלטת האיחוד האירופי להטיל שורה נוספת של סנקציות על טהרן, כי היא מוכנה לשוב לשולחן הדיונים בנושא עסקת חילופי הדלק הגרעיני עם מעצמות העולם. כך עולה ממכתב רשמי שהעביר הנציג האירני באו"ם, עלי אסגהר סולטאני לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. אסגהר סוטאלני התייחס לתכניו של המכתב, ואמר לסוכנות הידיעות האירנית IRNA, כי "המסר המרכזי של המכתב הוא מוכנותה המלאה של אירן לקיים משא ומתן בלי תנאים מוקדמים בנושא חילופי דלק גרעיני לבניית תחנת הכוח הגרעינית".

שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון בירכה על הודעתה המפויסת של אירן. "לפי ראות עיניי, הדבר מבורך, אך יש לבחון אותו לפרטיו", אמרה אשטון בתדרוך עיתונאים. מוקדם יותר אישר האיחוד האירופי שורה נוספת של סנקציות על אירן, ביניהן איסור על השקעות חדשות בנפט ובגז והגבלות על סחר בינלאומי.

בתוך כך, במשרד החוץ הישראלי הביעו שביעות רצון מהחלטת האיחוד האירופי. משרד החוץ הודיע כי "ישראל מברכת על החלטת האיחוד האירופי להטיל סנקציות נוספות ומשמעותיות על אירן. הצעד האירופי משדר מסר ברור לאירן, כי עליה לציית לדרישות הבינלאומיות, ממחיש לה את המחירים שבהמשך התנהלותה הנוכחית, ומבהיר כי הקהילה הבינלאומית לא תשלים עם ההתעלמות העקבית שמפגינה טהרן מהנורמות הבינלאומיות". יחד עם זאת, מבהיר משרד החוץ כי "נחוצות סנקציות משמעותיות ומקיפות שייושמו וייאכפו באופן מלא, על מנת להעביר מסר נחוש למשטר האירני".

מוקדם יותר אישרו שרי החוץ של אירופה שורה של סנקציות נוספות נגד אירן, שמגבילות את פעילות הענפים המרכזיים במדינה, במטרה לגרום לטהרן לשוב לשולחן הדיונים. בין הצעדים שהתקבלו: איסור על השקעות חדשות בנפט ובגז, הגבלות על סחר בינלאומי ובנקאות. צעדים אלה מחמירים יותר ממה שאושר במועצת הביטחון של האו"ם בחודש שעבר, ודומים לצעדים שנקט הקונגרס האמריקאי בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully