וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: "למנות נשים לוועדת טירקל"

ארגוני נשים יגישו מחר עתירה נגד הרכב ועדת טירקל לחקר אירועי המשט לעזה בה חברים גברים בלבד. לטענת ארגוני הנשים, רה"מ מתעלם מהחובה "לשתף לפחות אישה אחת בוועדה"

מספר ארגוני נשים מתכוונים להגיש מחר (שלישי) עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה, בעקבות החלטת הממשלה ביום ראשון האחרון להכליל עוד שני גברים בוועדת טירקל שהוקמה לחקר אירועי המשט לעזה. העתירה תוגש לאחר שפנייה של עמותת "איתך-מעכי" לחברי הוועדה לצרף אישה לצוות הבדיקה נתקלה בסירוב. ביום ראשון החליטה הממשלה לצרף לוועדה את פרופ' מיגל דויטש ואת ראובן מרחב כחברים קבועים. בנוסף לאלה ישמשו בוועדה עוד שני משקיפים זרים.

לדברי עו"ד ענת טהון-אשכנזי מעמותת איתך-מעכי, "ראש הממשלה פועל ביודעין בניגוד לחוק שיווין זכויות האישה ומתעלם במופגן מהחובה המוטלת עליו על פי כללי חוק וצדק לשתף לפחות אישה אחת בוועדה". לדבריה, לא יעלה על הדעת כי "שוב ידירו נשים מנושאים שמוגדרים בישראל כ'גבריים'".

בעתירה טוענות המשפטניות מארגוני הנשים נגד הרכבה של הוועדה. "יצוין כי קיים חשש כבד לפיו בהיעדרן של נשים בהרכב הוועדה, והוספת עוד גברים לוועדה, תיעלם לחלוטין תפיסה של נשים ביחס לאירועי המשט, וביחס לציבור הנשים שנמצאות במצור ברצועת עזה", נמסר.

"אנו תקווה כי בית המשפט העליון יכריע בעד דרישתנו זו ויזכיר לראש הממשלה כי הוא עומד בראש מדינה עם רוב של נשים באוכלוסיה", אומרים בארגוני הנשים. "מאירועי המשט, אלו שהיו ואלו שיהיו, הושפעו ומושפעות נשים, וצר לנו כי אנו נאלצות לפנות לבית המשפט העליון כדי שיורה לראש הממשלה לפעול על פי כללים בסיסיים של שוויון. נעשה כל לאל ידנו על מנת שדיוני הוועדה לא יחלו כל עוד לא תצורף אליהן לפחות אישה אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully