וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו 8 למתנחלים: פעולות מחאה נגד אהוד ברק

ועד מתיישבי השומרון קרא לאלפי מתנחלים לקיים פעולות "ערבות הדדית" בצמתים רבים בגדה המערבית. מדובר במחאה שעליה הכריזו המתנחלים בעקבות הריסת מבנים במאחז בלתי חוקי סמוך להר ברכה. "הפעולות - תגובה למעשי ההרס הברוטליים של ברק"

יח"צ - חד פעמי

(קולו של בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון)

בעקבות המהומות שפרצו הבוקר (שני) בין מתנחלים לכוחות הביטחון על רקע הריסת מבנים לא חוקיים במאחז הבלתי חוקי גבעת רונן הסמוך להתנחלות יצהר, קוראים ב"וועד מתיישבי השומרון" למתנחלים, לערוך הלילה פעולות מחאה ברחבי הגדה המערבית. בהודעה שפרסם הוועד נאמר כי הוא קורא לאלפי תושבי השומרון להגיע הלילה לפעולות 'ערבות הדדית' בעשרה צמתים בשומרון, שם ימחו כנגד מה שהמתנחלים מכנים "מעשי ההרס הברוטליים של אהוד ברק, אשר בכל פעם שהוא נוסע לארצות הברית הוא יוזם, באופן מכוון, תמונות הרס של בתי יהודים".

הקריאה לפעולה בה נשמע קולו של יו"ר הוועד, בני קצובר נשלחה בהודעות שמע ל-7,500 בתי אב ולמתנחלים רבים באמצעות הודעות טקסט. עוד נמסר כי התושבים התבקשו להגיע למקומות הכינוס מצוידים במצלמות סטילס ווידאו. במסגרת הפעולות מתכוונים המתנחלים לקיים "פעולות מחאה" בצמתים: גב ההר-צומת בה"ד 3, צומת תפוח, צומת עינב, צומת קדומים, צומת יקיר (הגדולה), צומת שערי תקווה, צומת שילה, צומת קרני שומרון ועוד.

הבוקר נפצעו 4 מתנחלים בעימותים שפרצו בינם לבין פלסטינים מהכפר בורין הסמוך ליישוב הר ברכה, במהלכם הציתו על פי החשד מתנחלים שדות של פלסטינים ויידו לעברם אבנים. הפלסטינים השיבו ביידוי אבנים לעבר המתנחלים. העימותים פרצו בעקבות הריסת שני קראוונים ודיר עזים במאחז גבעת רונן וכן על רקע מעצרו של הרב יצחק שפירא ביצהר. מתנחל בן 30 נפצע באורח בינוני בראשו וחברו בן ה-17 נפגע באורח קל. שני הפצועים הנוספים סבלו מפגיעות קלות וטופלו במקום. בעימותים נפצעו בנוסף גם שני פלסטינים באורח קל. מעט מאוחר יותר ניקבו קבוצת מתנחלים באזור את גלגלי רכב הג'יפ של מפקד גדוד בנח"ל במהלך העימותים.

סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, הביע אחר הצהרים דאגה לנוכח האלימות בה נקטו מתנחלי "הר ברכה" כלפי חיילי צה"ל ותושבים פלסטינים בכפרים הסמוכים. "יש לפעול ביד קשה כלפי כל אדם שמרים יד על חיילי צה"ל ועל תושבים חפים מפשע", מסר וילנאי, "ישראל היא מדינה דמוקרטית ועל כל תושביה לכבד את החוק, ללא יוצא מן הכלל. אני קורא לכל התושבים לשמור על איפוק ולהימנע מהחרפת המתיחות והשסעים הקיימים בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully