וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיאנים באמזונס השתלטו על מתקן אנרגיה

לא רק בישראל עושים מהומות בגלל קברים עתיקים. אינדיאנים באמזונס בברזיל השתלטו על מתקן שנבנה בשטח שלטענתם היה אתר קבורה עתיק

אינדיאנים מהאמזונס בברזיל השתלטו על אתר סכר לאנרגיה הידרו-חשמלית שלטענתם נבנה על אתר קבורה עתיק שלהם. כ-300 אינדיאנים משמונה קבוצות אתמניות שונות לקחו בשבי 100 מעובדי האתר, על גדות נהר אריפואנה. הם צבעו את גופם בצבעי מלחמה והקיפו את האזור במדינת מאטו גרוסו, כך דיווחו כל התקשורת בברזיל. הם דורשים פיצוי ולקיים דיונים עם החברה שבונה את הסכר והממשלה.

המתקן אמור להתחיל לפעול בינואר 2011. לדברי האינדיאנים, בנייתו הרסה אתר קבורה עתיק ואתר ארכיאולוגי. "האתר הזה נמצא במרחק 30 קילומטרים מהשמורה שלנו ויש לו השפעה גדולה מבחינה תרבותית וחברתית על הקהילה שלנו, של לדבר על הנזק הסביבתי", אמר מנהיג השבט אלידצ'י אררה לאתר החדשות הברזילאי G1.

פעיל בארגון לענייני השבטים בברזיל אמר כי הפעילים רוצים פיצוי על מה שהם רואים כהתקפה על אדמה קדושה. "הם לא רוצים כסף בידים שלהם, הם רוצים תכנית באזור הזה שתפתה אותם על האובדן שספגו באתר הארכיאולוגי הזה". מנהל המתקן אמר כי המפגינים דורשים שיפור בתנאי המחייה שלהם, נושא שעל הממשלה לטפל בו. לפי רשת BBC, כ-80% מהאנרגיה בברזיל מגיעה מסכרים הידרו-חשמליים והממשלה דוחפת לבניית מתקנים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully