וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שנחשד בהסתה: "דברי הלכה - עילה למעצר"

26.7.2010 / 16:48

ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר התקשה להבין מדוע עצרה אותו המשטרה בחשד להסתה וגזענות. לאחר שחרורו אמר הרב יצחק שפירא כי "חבל שהמדינה לא יודעת להעריך את התורה וחושבת שהיא מעליה"

שעות לאחר שנעצר בחשד להסתה וגזענות, התייחס ראש ישיבת "עוד יוסף חי" הרב יצחק שפירא מיצהר לפעולות המשטרה. לאחר שחרורו בשעות הצהריים (שני) אמר הרב שפירא כי "כנראה שבמדינת ישראל דברי הלכה הם עילה למעצר וחבל שהמדינה לא יודעת להעריך את התורה וחושבת שהיא מעליה".

הרב שפירא נעצר בבוקר בחשד שבספרו "תורת המלך" קיים לכאורה היתר לפגוע בגויים. חוקרי המשטרה אימתו אותו עם ההלכות שכתב בספר והוא נדרש להסביר את הדברים. הרב לא שיתף פעולה ואמר כי לא מדובר בהסתה אלא בספר הלכה. כאמור, הרב שפירא שוחרר ללא תנאים מגבילים.

האגודה לזכויות האזרח גינתה בחריפות את מעצרו של הרב שפירא. לדברי עורכת הדין לילה מרגלית, ראש תחום זכויות בפלילים באגודה, "טוב עשתה המשטרה משפתחה בחקירת מקרה חמור זה. הסתה לאלימות גזענית פוגעת באופן קשה בזכויות אדם ואסור לעבור עליה לסדר היום. יחד עם זאת, כלל לא ברור מה ההצדקה לביצוע מעצר במקרה כזה". עורכת הדין מרגלית הוסיפה עוד כי "המעצר אמור לשמש למקרים חריגים, בהם החשוד עשוי להוות סכנה או לשבש את החקירה; לצערנו, בישראל קיימת נטייה ל'שימוש יתר' במעצרים גם במקרים בהם אין הצדקה לכך".

יאיר גולן, המייצג את שפירא מטעם עמותת חננו, אמר כי "מבלי להיכנס לוויכוח הציבורי, עצם הבאתו של הרב שפירא בנסיבות שבוצעו היה הליך מיותר ואני מקווה שהאנשים שאמורים לקבל את ההחלטות ומכירים את חומר החקירה יחליטו שאין צורך לנקוט צעדים נוספים".

נתפס כקורא לביצוע אירועי תג מחיר

לפני חודשיים נשא הרב שפירא דברים במהלך אירוע בישיבה ביצהר, שנערך בעקבות הוצאת צו ההריסה לישיבה. בין היתר אמר שפירא כי "לא ייתכן שבאים לתקוף גבעה אחת והגבעה או היישוב שלידה יישן. צריכה להיות פעולה משותפת על כל גבעה ביהודה ושומרון ובכל יו"ש צריכה להיות תגובה לפי העניין. לא רק ביהודה ושומרון צריכה להיות ערבות הדדית, אלא גם בירושלים, בגליל ובנגב. בכל מקום צריכה להיות ערבות הדדית, וכשנפגע מישהו במקום אחד, צריכה להיות תגובה בכל מקום".

דבריו של שפירא עוררו סערה, ונתפסו כקריאה ואישור חד משמעי לביצוע פעולות תג מחיר. לאחר מכן פרסם שפירא סרטון וידאו שבו ניסה להסביר את דבריו בסרטון. הוא חזר על דבריו כאילו לא מדובר ב'תג מחיר' אלא ב'ערבות הדדית' כהגדרתו. "איננו רוצים מאזן אימה, בטח לא מול יהודים", אמר הרב שפירא.

בעבר נעצר הרב שפירא במסגרת חקירת הצתת המסגד בכפר יאסוף, עם כמה מתלמידיו. לבסוף שוחררו כל העצורים, כולל שפירא, לאחר שלא נמצאו די ראיות להעמידם לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully