וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר הרב בשומרון: ”סותמים פיות כמו ברוסיה”

26.7.2010 / 12:22

ראש ישיבת "עוד יוסף חי" עוכב לחקירה ככל הנראה בעקבות דברים שאמר לגבי פעולות תג מחיר וכמו כן בשל ספר שכתב בו הוא מסביר על סוגיות הלכתיות המאפשרות הריגת גוי

ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ליד יצהר, הרב יצחק שפירא עוכב הבוקר (שני) לחקירה על ידי היאחב"ל בחשד להסתה לפגיעה בערבים. ככל הנראה, בעקבות דברים שאמר אשר קראו לפעולות תג מחיר. ביניהם אם תיפגע גבעה אחת ביהודה ושומרון, על הגבעה שלצדה להגיב. כמו כן הרקע לעיכובו לחקירה של שפירא הוא ספר שכתב בשם "תורת המלך" אשר קשור לסוגיות הלכתיות המאפשרות הריגת גוי ובו נרמז לכאורה כי ישנו היתר הלכתי לפגוע גם בערבים.

לאחר חקירתו שוחרר הרב שפירא ללא תנאים מגבילים. במהלך החקירה אימתו אותו חוקריו עם הלכות שכתב בספר "תורת המלך" והוא נדרש על ידי החוקרים להסביר את הדברים. הרב לא שיתף פעולה ואמר כי לא מדובר בהסתה אלא בספר הלכה. עו"ד יאיר גולן המייצג את שפירא מטעם עמותת חננו אמר כי "מבלי להיכנס לויכוח הציבורי, עצם הבאתו של הרב שפירא בנסיבות שבוצעו היה הליך מיותר ואני מקווה שהאנשים שאמורים לקבל את ההחלטות ומכירים את חומר החקירה יחליטו שאין צורך לנקוט צעדים נוספים".

דובר יצהר, אברהם בנימין, אמר הבוקר לוואלה! חדשות בעקבות מעצרו של הרב שפירא כי "סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר פשטו כוחות משטרה עם פנסים על בית המדרש בישיבת 'עוד יוסף חי' במטרה לחפש את הספר 'תורת המלך' בבית המדרש ולהחרים אותו. מדובר בהמשך של הרדיפה של כוחות הביטחון וניסיון נוסף להכפיש את תלמידי ישיבת 'עוד יוסף חי' ואנשי יצהר".

בנימין הוסיף ואמר כי "הספר מבוסס כולו על הפסיקה ההלכתית בנושא דרך כל גדולי ישראל בכל הדורות ולא ייתכן שעוצרים רב בישראל על כתיבת ספר הלכתי. זו סתימת פיות שאפילו לא נעשתה ברוסיה הבולשביקית. ביאחב"ל הספיקו כנראה לסיים לחקור את כל הפשעים החמורים במדינה ויש להם זמן לחקור את הרב שפירא שכתב ספר הלכתי. גם הסיפור הזה יתברר כעוד בלון נפוח וכניסיון נוסף להכפיש את הרב שפירא ואת היישוב".

"מחזירים אותנו לימי הצאר הרוסי"

ח"כ בן ארי אמר בתגובה לחשדות נגד הרב שפירא בעקבות עיכובו לחקירה בשל הספר "תורת המלך" כי "שי ניצן מפרקליטות המדינה שם עצמו כצנזור. במדינה בה מותר להסית ולהדיח נגד היהדות בשם חופש הביטוי והאמנות, רבנים מובלים באזיקים על כתיבת ספרים. שי ניצן מחזיר אותנו לימי הצאר הרוסי".

לפני חודשיים נשא הרב שפירא דברים במהלך אירוע בישיבה ביצהר, שנערך בעקבות הוצאת צו ההריסה לישיבה. בין היתר אמר שפירא כי "לא ייתכן שבאים לתקוף גבעה אחת והגבעה או היישוב שלידה יישן. צריכה להיות פעולה משותפת על כל גבעה ביהודה ושומרון ובכל יו"ש צריכה להיות תגובה לפי העניין. לא רק ביהודה ושומרון צריכה להיות ערבות הדדית, אלא גם בירושלים, בגליל ובנגב. בכל מקום צריכה להיות ערבות הדדית, וכשנפגע מישהו במקום אחד, צריכה להיות תגובה בכל מקום". דבריו של שפירא עוררו סערה, ונתפסו כקריאה ואישור חד משמעי לביצוע פעולות תג מחיר. בעקבות דבריו של הרב, מזכ"ל תנועת שלום עכשיו יריב אופנהיימר אף פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה כנגד שפירא בחשד להסתה לאלימות

לאחר מכן פרסם שפירא סרטון וידאו שבו ניסה להסביר את דבריו בסרטון. הוא חזר על דבריו כאילו לא מדובר ב'תג מחיר' אלא ב'ערבות הדדית' כהגדרתו. "איננו רוצים מאזן אימה, בטח לא מול יהודים", אמר הרב שפירא."אנחנו לא מאיימים, לא רוצים לאיים ולא רוצים שיהודים ישתכנעו בגלל שהם מפוחדים. אנחנו רוצים ההיפך - ערבות הדדית ואיכפתיות של יהודים אחד מהשני. כשגבעה אחת נהרסת, כל הגבעות וכל היישובים אמורים לחשוב איך איכפת להם מהמצב הזה ומה הם עושים".

בעבר נעצר הרב שפירא בעצמו במסגרת חקירת הצתת המסגד בכפר יאסוף, ביחד עם עוד מספר תלמידיו. לבסוף שוחררו כל העצורים, כולל שפירא, לאחר שלא נמצאו די ראיות להעמידם לדין.

עדכון ראשון: 08:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully