וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי אישר סבב סנקציות נגד אירן

האיחוד האירופי אישר שורה של סנקציות חריפות יותר נגד אירן שמיועדות למנוע השקעות חדשות בתחום האנרגיה ולהשיב את טהרן לשולחן הדיונים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שרי החוץ של אירופה אישרו היום (שני) שורה של סנקציות נוספות נגד אירן, שמגבילות את פעילות הענפים המרכזיים במדינה, ולגרום לטהרן לשוב לשולחן הדיונים.

בין הצעדים שהתקבלו: איסור על השקעות חדשות בנפט ובגז, הגבלות על סחר בינלאומי ובנקאות. צעדים אלה מחמירים יותר ממה שאושר במועצת הביטחון של האו"ם בחודש שעבר, ודומים לצעדים שנקט הקונגרס האמריקאי בשבועות האחרונים.

בהצהרה שהוכנה לפני פגישת השרים בבריסל נאמר כי בנוסף לאימוץ הסנקציות, הם קוראים לאירן לחדש את הדיונים לגבי פעילותה הגרעינית. "אני מקווה שאירן תיקח מהמסר הזה, שאומות אירופיות פתוחות למשא ומתן לגבי תכנית הגרעין, אבל אם הם לא יגיבו, אנו נחריף את הלחץ", אמר שר החוץ של בריטניה וויליאם הייג בהגיעו לפגישה.

תכנית גרעין למטרות שלום

אירן מתעקשת שתכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום בלבד, אולם המערב חושש כי היא מנסה להגיע לנקודה בה תוכל לייצר נשק גרעיני. עד כה טהרן עמדה בלחץ הכלכלי שמופעל עליה והמשיכה להעשיר אורניום, תוך הכחשה כי הוא מיועד לבניית פצצה גרעינית.

החרם של האיחוד מיועד למנוע מחברות אירופיות להשקיע בענף האנרגיה האירני. אולם, סין, מהווה שוק גדול לנפט וגז אירני. היא ורוסיה לא משתתפות בסבב הסנקציות החדש. בנוסף, אירופה תאסור ייצוא מרכיבים חיוניים וטכנולוגיה לזיקוק, קידוח והפקת גז טבעי.

כמו כן, השקעות אירופיות חדשות בענפים מרכזיים של הכלכלה האירנית גם תיאסרנה, ואוניות אירניות יעברו בדיקה אם יעלה חשש כי הן נושאות חומרים אסורים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully