וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: אם חיזבאללה יתקוף נפגע בממשל בלבנון

ערב צאתו לוושינגטון, משגר שר הביטחון אהוד ברק אזהרה מפורשת בראיון ל"וושינגטון פוסט". "ישראל תפגע במטרות ממשל בלבנון אם החיזבאללה יפתח בהתקפת טילים לעבר שטחה"

שר הביטחון אהוד ברק יצא לוושינגטון כשבכוונתו להציג לממשל אובמה שתי אזהרות: סנקציות לא ימנעו את פיתוח תכנית הגרעין של אירן, וישראל תתקוף ישירות את מוסדות הממשל הלבנוני אם חיזבאללה יערוך התקפת טילים על ערים ישראליות.

בארבע שנים מאז מלחמת לבנון השנייה, חיזבאללה בנה מאגר של 40,000 טילים ורקטות. בראיון ל"וושינגטון פוסט" שנערך ביום שישי במשרדו בתל אביב ופורסם היום (שני) הזהיר ברק כי בפעם הבאה שתפרוץ אלימות מהצד הלבנוני, ישראל תפגע ישירות בממשלה הלבנונית מכיוון שלטענתו היא מאפשרת לחיזבאללה להתחמש.

אם חיזבאללה יירה טילים לעבר תל אביב, "אנו לא נרדוף אחרי כל אחד מהטרוריסטים של חיזבאללה או המשגרים, אנו נראה זאת כלגיטימי לפגוע בכל מטרה ששייכת למדינה הלבנונית, לא רק חיזבאללה". ראש ממשלת לבנון סעד חרירי אמר בעבר כי ישראל "מנסה להצדיק מלחמה נגד לבנון שתוכל לפתוח בה מתי שתרצה", והתלונן על כך שישראל מקיימת טיסות מעקב מעל שטח לבנון.

סנקציות לא יכולות לעבוד

לגבי תכנית הגרעין של אירן, אמר ברק כי ישראל וארצות הברית חולקות את אותה "אבחנה" לפיה "אירן נחושה להגיע ליכולת להשגת נשק גרעיני". אולם הוא מודה כי קיימים חילוקי דעות לגבי מה שניתן לעשות בנוגע לכך, איך זה צריך להיעשות, ומהו לוח הזמנים לפיו ניתן יהיה לנקוט בצעדים מסוימים.

"עדיין יש זמן לסנקציות", אמר ברק. אולם, "ככל הנראה, באיזשהו שלב, עלינו להבין שסנקציות לא יכולות לעבוד". טהרן מתעקשת כי תכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום בלבד. אחת השאלות שעולה במערב היא מהו משך הזמן שיש לתת לסנקציות הזדמנות להצליח, ומהי הנקודה שאחריה כבר לא יהיה ישים לנטרל את תכנית העשרת האורניום האירנית באמצעות התקפה צבאית.

לדידו של שר הביטחון, בנאומו בטקס קבלת פרס נובל לשלום הודה הנשיא האמריקאי ברק אובמה כי יהיו זמנים בהם "שימוש בכוח" הוא "לא רק הכרחי אלא גם מוצדק מבחינה מוסרית".

תכנית שלום ישראלית

ברק אף התייחס לשיחות השלום עם הפלסטינים ואמר כי ישראל חייבת להציע תכנית שלום בה מתוארים גבולות מדינה פלסטינית, שמבטיחה רוב יהודי בשטחי מדינת ישראל, שפותרת את בעיית הפליטים, ומציעה "פתרון סביר" לעתיד ירושלים.

כשנשאל ברק אם ראש הממשלה בנימין נתניהו שותף לדעותיו לגבי הצורך ביוזמת שלום ישראלית שדנה בנושאי הליבה, אמר שר הביטחון כי נתניהו שכנע את אובמה בפגישתם בוושינגטון בתחילת החודש ש"הוא שם. אולי ברור שאנו צריכים להוכיח את זה במעשים, במשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully