וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA לשעבר: תקיפה באירן – אופציה סבירה

מייקל היידן הסביר כי לאור התעלמותה של אירן מהמאמצים הדיפלומטיים של ארה"ב, תקיפה צבאית באירן הפכה לאפשרות סבירה. "תקיפת מתקני הגרעין אינה האופציה הגרועה ביותר"

תקיפה אמריקאית באירן נראית כאפשרות סבירה בהחלט, כך אמר הערב (ראשון) ראש ה-CIA לשעבר הגנרל מייקל היידן. הבכיר האמריקאי הסביר כי בעיניו, האפשרות הצבאית הפכה ממשית יותר בעקבות התעלמותה של טהרן ממאמציה הדיפלומטיים של ארה"ב וחוסר האפקטיביות של הסנקציות. היידן הסביר כי קצב החימוש הגרעיני באירן הואץ עד כדי כך שתקיפה אמריקאית בטהרן עשויה להיות מוצדקת.

"לפי ראות עיני, אירן נמצאת במרחק קטן מאוד מפיתוח נשק גרעיני", אמר היידן, והוסיף כי למול תרחיש זה, האפשרות של תקיפה במתקני הגרעין באירן "ככל הנראה לא תהיה האפשרות הגרועה ביותר". באירן ממשיכים לטעון כי מטרת תכנית הגרעין היא בניית תחנת כח שתפעל על בסיס דלק גרעיני, וכי אין בכוונתה של אירן לפתח נשק גרעיני.

היידן, שעמד בראש סוכנות הביון האמריקאית תחת שלטונו של ג'ורג' בוש בין מאי 2006 ליולי 2008, הסביר כי בתקופת כהונתו, הסבירות לתקיפה באירן היתה "נמוכה מאוד". בריאיון ל-CNN אמר היידן כי כעת, האפשרות "נראית אפשרית ונחרצת". היידן העריך כי אירן תמשיך לפתח את תכנית הגרעין שלה "עד שהיא תגיע לנקודה קרובה ביותר לפיתוח נשק אטומי". לדבריו, מקרה זה יהיה מסוכן ביותר עבור האזור, ושווה ערך לפיתוח נשק ממשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully