וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן: חטפנו חייל אמריקאי וגופה נוספת

דובר הטליבן באפגניסטן אמר כי ארגונו מחזיק באיש חיל הים האמריקאי ובגופתו של חייל נוסף. השניים נעדרים מיום שישי, לאחר שנראו לאחרונה באזור הנמצא בשליטת הארגון

הטליבן באפגניסטן מסר היום (ראשון) כי הוא מחזיק בשבי באיש צבא אמריקאי ובגופת איש צבא נוסף. דובר הטליבן מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הנהגת הארגון תחליט מאוחר יותר על גורל השבוי. שני אנשי חיל הים האמריקאי נעדרים מאז יום שישי בערב, לאחר שלא חזרו עם כלי הרכב אותו לקחו מבסיסם בקבול.

"יש לנו את הגופה של החייל המת והשני נמצא בחיים. לקחנו אותם למקום בטוח", אמר דובר הטליבן. "לא קיבלנו שום החלטה על גורלם ומה נבקש בתמורה לשחרורם. זאת החלטה שתתקבל מאוחר יותר", הוסיף הדובר. הצבא האמריקאי לא הגיב לדיווח, אולם גורם מקומי ממחוז לוגאר, שם נעלמו השניים, סתר את הדברים ואמר שהגופה נמצאת בידי כוחות אמריקאים.

מאז אתמול משתתפים מטוסים ומסוקים של נאט"ו בחיפוש אחר הנעדרים, ובכירים במפקדת הכוחות סירבו לתת פרטים על התפתחויות בנושא. אולם, מוקדם יותר הרמטכ"ל האמריקאי האדמירל מייק מאלין אמר כי אלו הן "נסיבות מוזרות" בהן שני אנשים עוזבים את הבסיס ונוסעים לאזור במרחק שעה נסיעה ברכב לא-צבאי.

תמונות של שני החיילים הופצו היום במחוז לוגאר, בו הם נראו לאחרונה. "עכשיו החיילים האלה זקוקים לעזרת העם האפגני כדי לחזור לאהוביהם", נאמר באחד העלונים. כמו כן, הצבא הציע פרס בסכום של 20,000 דולרים תמורת מידע שיביא להצלתם.

חייל האמריקאי היחיד שנחשב למוחזק בידי הטליבן הוא בו ברגדאל מהמשמר הלאומי של איידהו, שנפל בשבי ביוני האחרון. שוביו הפיצו סרטונים שהם הוא נראה כיוצא נגד המלחמה, והצבא האמריקאי כינה זאת תעמולה לא-חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully