וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: חקירת האו"ם את המשט לעזה – "צעד טוב"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.7.2010 / 9:29

ארגון חמאס ברך על החלטת מועצת זכויות האדם באו"ם למנות צוות חקירה לאירועי המשט לעזה. לדברי הארגון, יש לחייב את ישראל "לכבד את תוצאות החקירה ולא להתחמק מעונש, כפי שקרה לאחר דו"ח גולדסטון"

חמאס ברך הבוקר (שבת) על החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם למנות צוות מומחים לחקירת אירועי המשט לרצועת עזה. דובר הארגון ברצועת עזה, סאמי אבו זוהרי, אמר כי ההחלטה היא "צעד טוב" וכי יש לחייב את ישראל "לכבד את תוצאות החקירה ולא להתחמק מעונש, כפי שקרה לאחר דו"ח גולדסטון".

לדברי אבו זוהרי, דו"ח גולדסטון היה דו"ח חשוב וטוב, אולם הקהילה הבינלאומית "אפשרה לישראל לחמוק מעונש". הוא הוסיף כי יש לקבל את כל הביטחונות שישראל תמלא אחר החלטת המועצה.

לפי הודעתה של מועצת זכויות האדם באו"ם, מונה צוות חקירה עצמאי של מומחים בינלאומיים לבחינת אירועי המשט, כפי שהוחלט בתחילת חודש יוני, ימים לאחר השתלטות צה"ל על הספינות.

על פי המועצה, הצוות, הכולל שלושה מומחים בלתי תלויים מבריטניה, טרינידד וטובגו ומלזיה, הוקם על מנת לבחון את הפרת החוק הבינלאומי לזכויות אדם על ידי לוחמי השייטת בהשתלטות על הספינה "מאווי מרמרה" בה נהרגו תשעה בני אדם.

חקירה "להבהרת האירועים וחוקיותם"

"המומחיות, חוסר התלות, וחוסר הפניות של חברי המשימה יוקדשו להבהרת האירועים שקרו באותו יום וחוקיותם", אמר שגריר תאילנד סיהסק פואנגקטקאו, נשיאה הנוכחי של המועצה. "אנו קוראים לכל הצדדים לשתף פעולה באופן מלא עם הצוות ואנו מקווים כי המשימה הזאת תתרום לקידום שלום אזורי וצדק לכל הקורבנות", הוסיף.

הצוות צפוי להגיע לישראל, טורקיה ועזה באוגוסט על מנת לראיין עדים ולאסוף מידע בטרם יעביר את מסקנותיו חזרת למועצה לזכויות האדם בספטמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully