וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מינה צוות שיבחן אירועי המשט לעזה

מועצת זכויות האדם של האו"ם מינתה צוות שיבחן את אירועי המשט לעזה. הצוות מורכב משלושה מומחים בלתי תלויים מבריטניה, טרינידד וטובגו וממלזיה. נשיא המועצה: "אנו קוראים לכל הצדדים לשתף פעולה באופן מלא"

מועצת זכויות האדם של האו"ם הודיעה אתמול (שישי) כי מינתה צוות של מומחים בינלאומיים לבחינת אירועי המשט לעזה. המועצה החליטה על הקמת צוות חקירה עצמאי בתחילת חודש יוני, שלושה ימים לאחר השתלטות צה"ל על הספינות. לדברי המועצה, הצוות הוקם על מנת לבחון את הפרת החוק הבינלאומי לזכויות אדם על ידי לוחמי השייטת בהשתלטות על הספינה "מאווי מרמרה" בה נהרגו תשעה בני אדם.

הצוות כולל שלושה מומחים בלתי תלויים: סר דזמונז דה סילבה מבריטניה, קארל הדסון-פיליפס מטרינידד וטובגו ומארי שנת'י דיריים ממלזיה. דה סילבה הוא התובע הראשי לשעבר בבית הדין המיוחד של האו"ם לפשעי מלחמה בסיירה לאון. הדסון-פיליפס הוא שופט לשעבר בבית הדין הפלילי הבינלאומי, והוא שימש גם כתובע הכללי במדינתו טרינידד וטובגו. שנת'י דיריים הינה חברה בכוח המשימה של האום לשיוויון בין המינים.

"המומחיות, חוסר התלות, וחוסר הפניות של חברי המשימה יוקדשו להבהרת האירועים שקרו באותו יום וחוקיותם", אמר שגריר תאילנד סיהסק פואנגקטקאו, נשיאה הנוכחי של המועצה.

הצוות יגיע לישראל באוגוסט

"אנו קוראים לכל הצדדים לשתף פעולה באופן מלא עם הצוות ואנו מקווים כי המשימה הזאת תתרום לקידום שלום אזורי וצדק לכל הקורבנות", הוסיף פואנגקטקאו.

הצוות צפוי להגיע לישראל, טורקיה ועזה באוגוסט על מנת לראיין עדים ולאסוף מידע בטרם יעביר את מסקנותיו חזרת למועצה לזכויות האדם בספטמבר.

מוקדם יותר היום פורסם כי שגריר ישראל בטורקיה גבי לוי הונחה לדווח לשלטונות באנקרה, כי ישראל החליטה להחזיר את ספינות המשט לידי טורקיה. ספינות המשט לעזה, בראשן אניית ה"מאווי מרמרה", הגיעו למים הטריטוריאליים של ישראל ב-31 במאי, ולמן השתלטות ספינות הקומנדו הימי של הצה"ל עליהן, עוגנים כלי השיט בנמלי חיפה ואשדוד. על פי הדיווח, ישראל תבצע את כל הארגונים הלוגיסטיים במטרה להעביר את הספינות הטורקיות ותודיע על לוח הזמנים לממשלת טורקיה כבר בימים הקרובים.


עדכון ראשון - 17:00 23.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully